Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

#1 2022-06-16 15:13:24

edvard
Medlem
Registrerad: 2006-03-24
Inlägg: 323

F3A tävling i Katrinholm nytt datum

Hej!

Välkomna till F3A tävling i Katrineholm.

30-31 juli.

Briefing 0900.

GS Johan Brorsson har bett mig anordna en försökstävling enlig konceptet "Pilotbedömning" som Johan redovisat i en tråd under F3A. OBS - tävlingen har inte UT-status.

Tävlande är välkomna redan den 29:e juli. Det finns möjlighet att ställa upp husvagn, förvara modeller i hangar. 220 volt, toalett och dusch finns i klubbstugan.

Jag kommer att tillhandahålla lunch, middag dag ett och lunch dag två till självkostnadspris.

Anmälan och frågor här i tråden eller till:
edvard.kall@remove-this.live.se
Sista anmälningsdatum 17:e juli

Välkomna!
Edvard

Senast redigerat av edvard (2022-06-20 13:07:54)

Offline

 

#2 2022-07-15 21:20:33

Alexander Moberg
Medlem
Från: Kungshamn
Registrerad: 2013-03-11
Inlägg: 132

Re: F3A tävling i Katrinholm nytt datum

Anmäler mig till tävlingen.

Alexander Moberg
SWE-72169
RFK Ikaros (Kungshamns MFK)
Mat båda dagarna.

Offline

 

#3 2022-07-16 18:12:32

edvard
Medlem
Registrerad: 2006-03-24
Inlägg: 323

Re: F3A tävling i Katrinholm nytt datum

Hej!

Idag har jag härmed 6 anmälda tävlande i F3A och 1 tävlande i Nordic.

och vi har plats plats för fler tävlande!

Välkomna!

Edvard

Offline

 

#4 2022-08-04 19:34:33

edvard
Medlem
Registrerad: 2006-03-24
Inlägg: 323

Re: F3A tävling i Katrinholm nytt datum

Hej!

Tack alla som deltog på vår försökstävling med "Pilotbedöming". På det hela taget var vårt försök lyckat. Jag ser det här som en framtida möjlighet att genomföra tävlingar. Domarna gjorde alla ett mycket bra jobb och min uppfattning är att resultatet var "rättvisande". Det finns, som alltid utvecklingsmöjligheter.

Jag kan konstatera att det blir väldigt intensivt för alla deltagare om såväl domare som skrivare även ska vara tävlande i klassen. Finns det möjlighet att hitta icketävlande skrivare så skulle det vara bra.

Tävlingen består att av två moment - en kvalificeringsomgång med två flygningar och därefter själva flygningen. I kvalificeringen lottades två grupper på försökstävlingen. Det är en sak som jag anser att vi bör ändra på. Här bör vi istället ha någon form av ranking som fördelar de tävlande i kvalificeringen.

I övrigt tycker jag att Johans förslag med "Pilotbedömning" är väldigt bra som alternativ om vi inte lyckas rekrytera domare till våra tävlingar.

Edvard

Offline

 

Sidfot