Sveriges F3Aflygares forum
Du är inte inloggad.
#1 2007-07-23 20:28:58
Grattis David!!!
Hej på er!
Vill passa på att gratulera David Lundström till att både ha vunnit SM och NM 2007.
Att vinna NM över Ola Fremming är en otrolig prestation och nu är det bara att vinna VM:et för att bli nominerad till bragdguldet
Vill även passa på att gratulera Anders Forsberg till guldet i Nordic.
Sverige vann även lagguld i både F3A och Nordic-klassen!
Vill även passa på att gratulera Bunten för att ha genomfört ett kanonarrangemang!
Tack!
Bernt
Senast redigerat av F3ABerra (2007-07-23 20:37:14)
#2 2007-07-23 23:34:20
- Johan Broström
- Medlem
- Från: Norsjö
- Registrerad: 2006-04-01
- Webbsida
Re: Grattis David!!!
Hejsan alla!
Jag vill utöka gratulationerna lite. David förtjänar naturligtvis all "cred" han får här. Hans insats var mycket, mycket bra... men jag vill ändå passa på att ge alla tävlanden lite beröm...
Bernt, du vann ju en omgång i finalen - före både David och Ola! Inte illa gjort!!
Tommy - arrangör, burgarflippare och allt-i-allo... och ändå på en fjärdeplats totalt! Han var med och visade att det fanns en spricka i fasaden när han och David båda lyckades slå Ola i en grundomgång.
Anders J - Flög bättre än på många år i grundomgångarna (enligt egen utsago). Bemästrade tidsnöd då läsaren saboterat skevrodren. Trots en inkompetent läsare lyckades du genomföra finalflygningarna på ett mycket hedervärt sätt!
Roger - arrangör, planerare och fixare... En mycket godkänd insats med tanke på omständigheterna!
Anders F - Värdig vinnare! Mycket väl genomförda tävlingar... både SM och NM! Jättegrattis!!
Johan Brorsson - Lagspelare av stora mått! Grattis till silvret.... och guldet för att ha vunnit banketten...
Inge - Vilken kille... visade att det faktiskt går att vila sig i form! När sista rundan Nordic var över hade han hela 11 starter sedan TAC 2006!
Jag förstår nu varför man känner sig så otroligt talanglös på svenska nordictävlingar. Det är INTE lätt att peta ner de här killarna från pallplatserna! Sverige tog platserna 1,2,3 och 4! Inte illa, grabbar!! I F3A är det precis lika tufft! Vi har ett mycket kompetent gäng i toppen - och ytterligare ett gäng som hungrigt jagar efter! Jag ser fram emot att delta på fler tävlingar med er alla!
Med varma hälsningar
/ Johan Broström, Norsjö (arrangör, burgarflippare, souvas-kingen, nordicpilot och lagledare för laget som kickade ass!)
Senast redigerat av Johan Broström (2007-07-23 23:44:31)
#3 2007-07-23 23:44:24
- Alf Engqvist
- Medlem
- Registrerad: 2006-03-22
Hej
En gratulation naturligtvis särskilt till David och Anders, men också till övriga svenskar; ett otroligt starkt lagresultat!
Från ett ömsom blåsigt, ömsom regnigt västkusten; vi hade bättre flygväder i januari...
mvh Alf
#4 2007-07-24 09:44:18
Hei
Som abdisert mester må jeg få gratulere Sverige (og ikke minst David) med mesterskapet. Dere har fått en god bredde på høyt nivå, noe som er grobunn for å få frem toppene. Om min egen innsats må jeg bare si at jeg rett og slett gjorde for mange feil (spesielt i finalen). Heldig vis ser jeg tegn til økte ambisjoner hos 'de under toppen' her hjemme, noe som lover godt for kommende år. Norge vil komme sterkere tilbake senere !
Ola F.
#5 2007-07-24 21:12:52
- David
- Administratör
- Registrerad: 2006-03-05
Tack! Jag är halvt överväldigad av alla som ringt, smsat och mailat gratulationer. Så märkvärdigt är det dock inte. I slutändan var det en gnutta tur och lite flax som gjorde att det gick ihop. Poängen var ju oerhört jämn i finalen så Bernt eller Ola kunde lika gärna rott hem det hela. Nåväl, det känns oerhört roligt i alla fall att vi har en sådan jämn topp. Det bådar gott för framtida utveckling inom Nordisk F3A
Jag får passa på att säga grattis Bernt för tävlingens bästa finalflygning!
I övrigt vill jag ansluta mig till Johans ovationslista ovan. Den sammanfattar det mesta. Vilket NM Sverige har gjort!
/David