Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

• Index
  •  » F3A
  •  » Nya avdelningar på forumet

#1 2009-09-24 13:49:48

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05

Nya avdelningar på forumet

Nu var det ett bra tag sedan detta forum togs i bruk. På senare tid har aktiviteten minskat lite. Det kanske är naturligt efter en viss tids drift, men kan vi göra något för att hotta upp intresset i dagsläget? Jag funderar på om det skulle uppskattas om forumet delades in i fler sektioner. Det skulle göra det lite enklare att gå in och läsa gamla rubriker (under ämnesområde), samt kanske få det att kännas mer befogat att nyttja forumet för att ställa frågor… å andra sidan så avskyr jag forum med alldeles för många avdelningar, då man får en dålig översikt. Med dessa ord sagda. Vad tycker ni som besöker forumet?

Ett förslag på indelning kunde vara följande

•F3A allmänt
•Eldrift – Frågor kring elmotorer, batterier, reglage etc
•Förbränningsmotor – frågor kring allt som rör OS, YS, bräsle mm etc osv
•Inomhusflyg F3P

/David

#2 2009-09-24 15:35:23

monch
Medlem
Från: Skelleftehamn
Registrerad: 2006-12-19

Re: Nya avdelningar på forumet

Hej!
Vore kul med lite förnyellse, kanske något som gör det lättare att ladda upp bilder! Nu är ju jag allt annat än bra på Datorer, så om det gick att göra något som gjorde bilder till rätt storlek utan att man själv behöver göra om dem. Förstår någon vad jag menar!?
kanske en avdeling med Bygg/ tipps å trix!

Jocke Sandström
Skelleftehamn

#3 2009-09-24 20:58:52

Johan Brorsson
Medlem
Registrerad: 2006-12-26

Hej.
Måste säga att det är kul att läsa alla inlägg.
Tycker det har fungerat mycke bra som det är.
Möjligen kunde man försöka lägga alla byggtipps och tekniktipps i en särskild del.
så att dessa blir lätt att hitta för alla.(Det har ju blivit ganska många trådar.)
t.ex frågan om hur man bygger en puck eler villka kulager som sitter i en RX har troligen inte varit uppe för sista gången.

#4 2009-09-24 21:14:43

Fredrik Lundberg
Medlem
Registrerad: 2007-11-15

Låter bra att dela upp det så som du beskrivit med avdelningar på forumet. Under denna säsong som varit så har jag fått en hel del frågor ang min el-setup och mina billigare kinabetterier som fungerat över förväntan så jag tycker absolut att vi ska ha en avdelning  ang Eldrift här på forumet med tanke på vart utvecklingen går och att det förmodligen kommer dyka upp fler med eldrift inom f3a.
För övrigt så är det enda jag tyckt vart lite tråkigt att det endast finns bilder från Norsjötävlingen, trots att det gått en hel säsong sen tex trollhättan. Som helt utomstående besökare så framstår ju sidan som helt död utan uppdateringar och det fins ju en del medlemmar här som inte tävlar men har en del frågor ibland och verkar vara lite nyfikna iallafall.

Mvh Fredrik Lundberg

#5 2009-09-24 21:38:52

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05

Jag instämmer helt när det gäller bilderna. Jag har faktiskt inte fått in några bilder över huvud taget utom från norsjötävlingen. Här är det ett kollektivt ansvar som gäller. Alla (inklusive mig själv) får bakläxa denna sommaren roll Det kanske borde vara obligatoriskt för tävlingarrangören med att ordna bilder till sidan. Allt var enklare när vi hade Kristian "paparazzi" på tävlingarna smile

#6 2009-09-25 10:09:18

RobSun
Medlem
Registrerad: 2008-10-30

I någon mån anser jag att man delar upp ett forum därför att volymen är för stor. Man delar inte upp ett forum för att skapa volym, särskilt inte om forumen handlar om i princip samma sak. Exempelvis, om det vore intressant att emellanåt avhandla fågelskådning här kunde det vara relevantatt ha en egen avdelning för det, trots att volymen är minimal.

Inte desto mindre kanske det kan vara en poäng i att skapa en särskild F3P-avdelning, eftersom jag tror att den intressesfären är mer disjunkt än exempelvis "eldrift".

• Index
  •  » F3A
  •  » Nya avdelningar på forumet

Sidfot