Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

  • Index
  •  » F3A
  •  » F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

#1 2010-08-23 23:34:44

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Jag pratade med Roger tidigare idag. Det lät som om Svenska laget hade haft ett riktig givande träningsläger i Trollhättan med god coachning från Gunnar och Roland. De sitter nu förhoppningsvis belåtna på färjan över till Kiel för att i morgon sedan bila ned till Kapfenberg. Rogge lovade försöka hålla oss lite uppdaterade sedan under tävlingen vilket vi får se fram emot. big_smile

Stort lycka till nu Bernt, Tommy och Roger!! Jag är övertygad att det kommer bli fina placeringar så bra som era flygningar har sett ut i sommar! Jag skall hålla alla tummar jag har. Det kan inte längre vara möjligt för övriga Europa att hålla Sverige borta från semifinal. Jag känner på mig att någon (helst alla) av er kommer vara där!  cheers

David

Offline

 

#2 2010-08-25 00:01:26

Roger
Administratör
Från: Boliden
Registrerad: 2006-03-21
Inlägg: 107
Webbsida

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Hejsan!
Uppdateringar kommer såsmåningom, vi har iallafall kommit oss till hotellet i Kapfenberg nu, 120mil från kiel.
Resan gick överlag riktigt bra men nu blir det skönt med lite sömn cheers
mvh Roger

Offline

 

#3 2010-08-25 20:19:03

Roger
Administratör
Från: Boliden
Registrerad: 2006-03-21
Inlägg: 107
Webbsida

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Ska försöka skriva lite kronologiskt här och peta upp lite bilder om någon är intresserad.
Träningsläger i Trollhättan fredag - måndag, jag och Tommy flög så mycket vi orkade ivrigt tillrättavisade av Gunnar och Roland.
Vädret var hyfsat soligt, dock så var det rätt blåsigt, vindmätaren visade oftast 8-14ms/s.
På söndag anslöt även Bernt och vi hade en riktigt givande dag som avslutades med middag hemma hos Bernt, tusen tack för den goda maten! cheers

Måndagen ägnades mest åt packning och incheckning på kielfärjan på kvällen. Jag fick ihop 30 starter över helgen och Tommy ungefär lika många. smile

Stort tack till Gunnar som hjälpt oss hela helgen med konstruktiv kritik, god mat och gott sällskap! smile

fortsättning följer...
/R


Bifogade bilder

Offline

 

#4 2010-08-25 20:40:08

Roger
Administratör
Från: Boliden
Registrerad: 2006-03-21
Inlägg: 107
Webbsida

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Lite bilder från bilpackningen..
Färjeturen gick finfint, själv var det den som jag var mest nervös för på hela resan.. men med lite anti-åksjuke-tuggummi så visslar

Har inte åkt bil i tyskland förut, men det gick fint, bra väder ända till gränsen till österrike där det började regna. Fina vägar och inga trafikstockningar.

Jisses vad mycket berg dom har här, tunnlar överallt. big_smile


Bifogade bilder

Offline

 

#5 2010-08-25 20:52:29

Roger
Administratör
Från: Boliden
Registrerad: 2006-03-21
Inlägg: 107
Webbsida

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Onsdag 25:e
Vi åkte förbi på tävlingsfältet och kikade, där var förberedelserna i full gång, sektorn höll på mätas ut och ett gigantiskt tält var uppställt där bredvid.

Sedan blev det raskt vidare mot ett av träningsfälten, lite svårt att hitta bland alla småvägar, men irländarna var redan där och körde så vi såg planen från motorvägen och letade oss dit.
Finska laget kom samtidigt som oss och sedan på aftonen dök Stefan Kaiser och Wolfgang matt, Lichtenstein upp.
4 Starter var hann vi med, vädret var mulet och regnskurigt hela förmiddan för att sedan spricka upp och bli jättevarmt hela eftermiddan.
Ingen vind alls, helt dött i luften.. kändes konstigt efter att ha tränat i halvstorm hela helgen minst sagt.

Alla modeller hela och väl fungerande, känns mycket bra!

Fortsättning följer.. big_smile



Offline

 

#6 2010-08-26 20:57:39

Roger
Administratör
Från: Boliden
Registrerad: 2006-03-21
Inlägg: 107
Webbsida

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Torsdag 26:e
Idag var vi hurtiga och var på plats på träningsfältet redan kl 07.20.
Det var en bra ide, vi hann 2 starter var innan kl 9 och sedan en till var vid 12 tiden.
Det blev otroligt varmt när solen legat på hela dagen.. Jag och Rolle kapitulerade till hotellet vid 13 tiden då flygarkön var nästan 3 timmar och gassandet bara ökade.. vindstilla idag med.
Bernt och Tommy stannade kvar och körde en till start var, men efter en hel dag i värmen var inte koncentrationen på topp, men starkt jobbat!
I övrigt gick det fint, vi finslipar smågrejjor och flygningarna känns helt i klass med större delen av de andra vi sett.

Imorgon blir det nya tag, vi planerar en tidig morgon på träningsfältet, sedan har vi officiella träningen kl 16.50 på tävlingsfältet.
Lottning för startordningen är imorgon kväll vid 21.

Ikväll åt vi god middag och gick en sväng runt stan, hittade en ishall där dom tränade hockey, gick in och kylde av oss lite då det fortfarande är 27 grader ute fastän solen gick ner för länge sedan.. puuh.

Over and out!
/R



Offline

 

#7 2010-08-26 21:49:12

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Jag måste säga att det egentligen har varit rätt skönt den här sommaren med att inte behöva stressa inför någon utlandstävling, men nu när jag ser bilderna så börjar abstinensen komma. Blir en tuff nästa vecka big_smile
Hälsa Irländarna från mig. Angus var det länge sedan man träffade. Ser att han flyger Shanes gamla osmose. Och venturan är det Brian Carolan som flyger den?

David

Offline

 

#8 2010-08-27 21:41:37

Roger
Administratör
Från: Boliden
Registrerad: 2006-03-21
Inlägg: 107
Webbsida

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Hej David, ja det stämmer på båda gubbarna/modellerna smile

Fredag 27:e
Vi var på träningsfältet 07.20 och jag var FÖRST! (i luften altså.. kul att va först på nåt) big_smile
Vi körde 3 repor var, vädret var hyfsat, disigt och inte alltför varmt idag. Många på träningsfältet så det blev lång kö.
Mina 2 första starter kändes slarviga så jag tog en 5-6km rask promenad uppför en väg mellan bergen för att rensa tankarna.. mycket vackert och 3:e starten gick mycket bättre.
Tommy och Bernt flög fint i vanlig ordning, nästan vindstilla idag med.

På eftermiddan hade vi tid för officiell träning kl 16.50.. dock så blev det slut på finvädret på eftermiddan och skyarna öppnade sig vid 15 tiden.. jösses vad det regnade..
Träningen blev försenad men vi fick göra lite model processing under tiden.. alla mått och vikter iordning för hela laget - Great! cheers

En ryss var upp och testflög i en tillfällig regnlucka vid 16.30, det var nog den turbulentaste flygning jag någonsin sett, modellen hoppade flera meter upp och ner och kastades hit och dit, alla radier såg ut som zickzack, kvartsrollar blev halva eller inte alls, han fick gasa neråt i loopen med åttamoments rollen för modellen blåste uppåt på nervägen.. helt sjukt.. för på backen var det vindstilla..shocked

Vid 18.30 fick vi start order, i spöregnet.. good flying weather sa snubben.. å jo.. det var väll hyfsat högt i tak men.. blött naanting..

Men hursomhelst så körde vi var sin start.. å det gick kalasbra för alla 3, helt plötsligt stämde allt.. klart bästa flygningarna på hela veckan big_smile

Imorgon är det invigning på aftonen, får se om vi orkar träna imorrnbitti, beror på om det slutar regna..

/R



Offline

 

#9 2010-08-28 08:20:26

Alf Engqvist
Medlem
Registrerad: 2006-03-22
Inlägg: 133

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Hej Roger
Skoj med rapporterna, det vore roligt om du orkar fortsätta även när tävlingarna drar igång. Hälsa alla och lycka till när allvaret börjar!
/Alf

Offline

 

#10 2010-08-28 22:02:32

Roger
Administratör
Från: Boliden
Registrerad: 2006-03-21
Inlägg: 107
Webbsida

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Lördag 28 aug.
Vi åkte ut till träningsfältet vid 7.30, redan 5 flygare på kö när vi kom dit, dock så var det lågt i tak så dom väntade.
Jag tog tillfället i akt att köra en trimrepa och träna lite rollar undertiden.
Sedan blev det högre i tak men lite duggregn istället, fullt flygbart i allafall och vi körde varsin bra start.

På eftermiddagen var det lagledarmöte och sedan började invigningen vid 16.
Lite pompa och ståt och märkvärdigt var det.. tyvärr hann inte våra landslagskläder komma så vi var nog rätt ensamma om att inte ha enhetlig klädsel, men inga sura miner för det smile
Efter att några olika höjdare pratat lite så var det lite uppvisning av ett par dansteam och flyguppvisning med fullskala akrobat seglare.
Sedan åt vi middagsbuffé i stora tältet, tyvärr räckte inte maten till alla.. sad

Vi har fått startordningen nu i allafall, jag går ut först kl 9 imorgon, sedan Tommy snett bakom 12 och Bernt kring 17 tiden.
Så nu är det rast - vila, revelj kl 06.00. cheers

Finns fler bilder på officiella hemaidan. www.f3a-ec.at
/R



Offline

 

#11 2010-08-29 14:38:15

Gunnar
Medlem
Registrerad: 2006-03-20
Inlägg: 99

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Hoppas ni flyger fint där nere. Vill framför allt tacka er för alla inspirerande bilder o text som dagligen kommer hem i burken!

Flyg lågt och vackert, så domarna blir bländade av precision..

Offline

 

#12 2010-08-29 15:58:41

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Arrangören verkar rask i att få upp domarpoängen.
www.f3a-ec.at/prel_raw_point.html

Ser ut som att silvestri ligger i pole position på sin flightline shocked, men cplr har fått låga poäng av en domare så TBL kanske gör sitt senare.

gott om bilder med
http://www.f3a-ec.at/galerie/part_06/data/images/_mg_7213.jpg

http://www.f3a-ec.at/galerie/part_07/data/images/_mg_7494.jpg

Senast redigerat av David (2010-08-29 16:19:34)

Offline

 

#13 2010-08-29 23:18:45

Roger
Administratör
Från: Boliden
Registrerad: 2006-03-21
Inlägg: 107
Webbsida

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Söndag 29:e aug.
Jösses va trög internetuppkopplingen är här på hotellet.. gör ett sista 4:e försök att få upp nåt nu..
1:a tävlingsdagen, klev upp vid 6 och gick långpromenad för att rensa skallen, funderade på att bestiga närmaste kullen bakom hotellet men kom fram till att det var för blött så förmodligen skulle det bli kana ner tämligen omgåenden.. visslar
Efter frukost och åkte vi ut på fältet vid 7.30.
Kallt idag, 3-4 grader på morgonen, sedan växlande under dagen, mycket fint när jag och Tommy körde med lite vind.
Kring lunch kom solen fram mellan molnen och det blev väldigt turbulent, växlande vind från alla håll och termik överallt.

Jag är rätt nöjd med min flygning, höll nerverna i schack och bra höjd, körde lite snett i boxen så det går definitivt att göra bättre, men bättre än jag trott iaf. big_smile

Tommy var inte riktigt nöjd, han låg bitvis långt ut och hade lite andra grejjor han tyckte han kan göra bättre, överlag såg det dock mycket stabilt ut.

Bernt körde vid middagstid och då var det fortfarande mycket turbulent, men Bernt som nog var minst nervös av oss gjorde en mycket fin flygning och höll sig bra i boxen. Bra jobbat!

Vi har suttit och kikat hela dagen på de flesta flygningarna, överlag verkar det vara mycket hög klass på de flesta piloterna.
Resultaten uppdateras löpande på officiella hemsidan.

Lite intressanta modeller såg vi också. (försöker minnas fakta jag hört, får tas med lite salt och peppar)
Gerhard Mayr hade en egenbyggd balsamodell Toxylen med en massa lullull, dubbla skevroder och riktigt fet kropp. Enligt folk som sett honom flyga förut så flög han dock mycket fortare i år än ifjol.. fulsnygg modell..

En tysk hade en elmodell med snajsiga former som bara vägde 4,2kg flygklar (den gröna på bilden).

Christophe hade en Axiome "plus" med lite modifikationer för att passa österrikiska förhållanden, svept framkant på vinge, större takvinge, mindre bakparti mm..

Annars var det en salig blandning av intergraler, xigris, spark, amethyst mm

Imorgon startar Bernt 07.50 så nu blir det zzzzzzzzzzz

/R



Offline

 

#14 2010-08-30 22:08:20

Roger
Administratör
Från: Boliden
Registrerad: 2006-03-21
Inlägg: 107
Webbsida

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Måndag 30 aug.
Tävlingsdag 2.
Bernt och Tommy åkte ut till fältet innan 7, jag och Roland var på plats 07.30.
Vädret var 8-9 grader, regnigt med lågt till tak så vid klockan 8.30 hade nog bara 2-3 piloter kört sina starter, sedan ökade takhöjden och flygningarna återupptogs.
Förutom regnet vad det fina vindförhållanden, Bernt gjorde en finfin flygning.  smile
Ola Fremming hade otur då regnet ökade rejält när han skulle flyga.

Själv kände jag mig rätt seg idag, så jag sov ett par timmar på hotellet efter Bernt hade flugit, väl värt.. inför min start vid kl 14 var jag pigg och alert.
Arrangörerna gasade på och lyckades knappa in mycket av tiden som försvunnit i regnet så jag fick flyga vid 15 tiden.
Gick kanonbra, regnet hade slutat och det var vindstilla, rätade till flygningen i boxen och körde lite saktare... mycket nöjd. cheers

Tommy körde vid 18 tiden i vindstilla mulet väder, Tommys klart bästa flygning hittils.
Blev lite nagelbitare dock då det visade sig när han landat att tävlingsledningen konfiskerade plan och radio för han inte hade klarat ljudmätnigen.. acklad
I nästa paus blev det ny mätning, de gick bra och flygningen blev godkänd, förmodligen hade det blivit något fel med första mätningen, igår var det inte nåt problem. smile

Har inte nåt problem med ljudet på min Hacker, bara 88db.. har nog för klena batterier kanske? smile

Jag gick en sväng på andra sidan fältet idag, vi flyger på ett sportflygfält som ligger i en "glesare" del av Kapfenberg,
tänkte jag skulle gå och kika hur det såg ut där vi flyger över. från fältet syns bra skog och ett hustak.
Blev lite förvånad när jag hittat till huset och insåg att det är ett helt villaområde med massa hus uppe på en kulle som vi flyger över.
Ställde mig på parkeringen och såg 2 flygningar rakt underifrån, bitvis var det nog inte mer än 10-15 meter från hustaken till planen.. Kändes näsan obehagligt när det kommer en modell i 45 graders dykning med 4 momentsroll spikrakt mot en mellan husen.
Fattar inte att dom kan godkänna detta ur säkerhetssynpunkt..
Å att inte dom som bor där klagar på ljudet.. låter nästan ingenting från fältet.. men rakt under flyglinjen låter det ju en hel del.. och från 07.00 till 19.30 smile

Jajja, överlag nöjda med dagen och imorgon blir det välförtjänt sovmorgon, Bernt går ut först vid 12.30, sedan tommy vid 16 och jag vid 18.45.

Datasystemet som används verkar fungera mycket smidigt, tidtagartavla vid readybox där vi ser arbetstiden och vem som är näst på tur, tjuter när tiden är slut.
Resulttsystem inne i mat tältet där man kan se allas samtliga poäng samt skriva ut vad man önskar. Och snabb uppdatering på internet.
Uppkopplingen är fruktansvärt seg, har hittils inte lyckats få fram dagens resultat, men ni kan säkert se där hemifrån..

Kikade lite på Uhlsamers modell Opium, han hade nya Hacker Q80, den är jättestor den motorn.. och han har otroligt fin finish på modellen smile

fortsättning följer imorgon.
Over and out!
/R



Offline

 

#15 2010-08-31 15:31:32

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Vad är det som händer?? Mayer bryter och poängen fram till dess såg usla ut roll (med hans mått mätt) . Alla andra piloter vars poäng hunnit komma upp efter lunch är tydligt sämre än de haft tidigare. Har det blivit übersvåra förhållanden? Om det är så hoppas jag det hinner bli stabilare innan Tommy flyger. Ser dock att Bernt gjort sin poängmässigt bästa omgång före lunch så det var ju positivt.

Rogge hur ser det ut med utrustning på tävlingen? Någon som fått tag i en MC32 (finns de över huvud taget), har silvestri kompositvinge på sin WindS, nya motorer på el eller YS sidan?

/David

Offline

 

#16 2010-08-31 21:34:45

Roger
Administratör
Från: Boliden
Registrerad: 2006-03-21
Inlägg: 107
Webbsida

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Tisdag 31 aug.
Tävlingsdag 3.
Idag blev det sovmorgon, det kändes som det verkligen behövdes.
Bernt gick ut nästan sist för 1:a domarteamet på förmiddan, ca 12.30.
Det har regnat precis hela dagen idag, allt mellan duggregn och spöregn, när Bernt skulle köra så hade det börjat blåsa upp litegrann och det bara ökade under lunchpausen, efter lunch var det mycket turbulent och fortfarande regn.
Fram på aftonen så lugnade vinden ner sig för att till slut bli nästan vindstilla.. å flatregn..
Jag var och investerade 11 euro på ett par gummistövlar, det klart bästa jag köpt senaste veckan big_smile

Bernts flygning såg rätt bra ut, 428p, inga större missar.
Tommy skötte sig bra han också men besvärligt när regnet blåser rakt in i ansiktet.

Själv är jag inte riktigt nöjd med dagens insats.. domarna verkar premiera att man flyger nära och långsamt så jag flyttade in litegrann, men det blev för stressigt och påverkade flygningen negativt, fick dock nästan lika bra poäng som igår.. trots några riktiga missar i bla 8-punktaren. Sensmoral.. flyg int vågligare än du duger till..cheers
Fick dock en 9:a på looping med 8 pt roll av mittendomaren.. tjohoo big_smile

Har inte så stor pejl på vad det är för nyheter på utrustningssidan, de flesta verkar köra futaba 14mz iallafall, ingen mc32 som jag sett.
1 flygare på 35mhz, resten 2,4.
Uhlsamer har en hacker q80 prototyp med annan lindning och 19x11 propp.
Tror att Mayr har en ny plettenberg modell.
YS har en ny 175CDI som Bernt och Tommy kör med, vet inte om någon annan har den, men det finns precis hur mycket effekt som helst, 20*10 prop eller om det var 20*10,5 kanske dom använder?

Vet inte hur det såg ut på förmiddan, men jag såg Mayrs flygning med Toxylen, det var jätteblåsigt och mycket turbulens, fattar inte att han ens körde med den modellen, den hoppade som en vante hit och dit, han fick _mycket_ bra betalt för den flygingen. Den är byggds lite som en F3P modell, stor och lätt.. men den verkar inte trivas i mycket vind.
Sedan la motorn av efter loopingen så han nödlandade, vet inte vad som hänt med den, men motor, fartreglage eller ack torde ha falerat.

Sen måste jag bara rikta ett stort tack till vår bästa medhjälpare Roland, han gör ett jättejobb med att läsa och serva oss alla under flygningarna, mycket bra jobbat Rolle!! cheers

/R



Offline

 

#17 2010-08-31 22:04:36

Foppa
Medlem
Registrerad: 2006-03-24
Inlägg: 84

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Ser blött ut, hoppas vädret blir bättre resten av tävlingen.
Lycka till hela svenska laget.

Anders F

Offline

 

#18 2010-08-31 23:13:19

Ingmar
Medlem
Från: Mönsterås
Registrerad: 2009-06-13
Inlägg: 114
Webbsida

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Hej

Det är inte lätt att flyga i regn, synd att inte vår svenska regel finns om avbrott vid regn. I alla fall bra jobbat av det svenska laget, jag gjorde en liten sammanställning av lagresultat baserat på råpoängen, säger kanske inte så mycket men det är kul att se hur vi ligger till i förhållande till övriga nordiska länder.

8    Nor    3714,80
9    Irl    3692,20
10    Ned    3688,20
11    Swe    3655,20
12    Den    3638,00
13    Gbr    3614,80
14    Isr    3609,00
15    Fin    3597,00
Som synes så kan bra flygningar förbättra palceringen, ca 50 poäng till 9:de platsen!
Jag måste kommentera en av bilderna, den med delbart sidoroder, inget nytt under solen (eller kanske molnen), det prövades redan på mitten av 80-talet, jag ska försöka hitta vem och på vilken kärra och ev. en bild.

Lycka till i morgon!

Hälsnigar Ingmar

Senast redigerat av Ingmar (2010-08-31 23:14:56)

Offline

 

#19 2010-09-01 13:49:47

Roger
Administratör
Från: Boliden
Registrerad: 2006-03-21
Inlägg: 107
Webbsida

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Onsdag 1:sep
Tidigt på fältet idag, Tommy körde 07.50.
Bättre väder idag, duggregn och svag vind, dock olika riktning på olika höjd. Ca 9 grader varmt.
Tommy var inte riktigt nöjd med dagens flygning, många små missar tyckte han, 409,8p
Jag flög vid 10 snåret, idag gjorde jag en bättre uppladding än igår, först 1timme vila i bilen, sedan ett par km rask promenad med bra musik i lurarna för att få upp värmen.
Kändes finfint, hade visst hittat det slöaste batteriet i väskan men flygningen kändes rätt bra så jag är nöjd.
Höll mig bra i boxen, lite längre ut än igår.
När jag såg poängen vart jag ännu nöjdare 412p big_smile
Glömde tyvärr kameran på hotellet så det blev inga bilder.

Bernt kör vid 17 tiden så vi ska åka ut till fältet snart igen, sedan är det middagsbuffe och så hoppas jag vi får se lite resultat.
Det verkar ha slutat regna helt nu så jag hoppas det blir kanonväder innan det är Bernts tur.

Mayr körde en hel flygning idag, nästan vindstilla, motorn höll hela vägen idag, men lät mycket illa efter kvickrollen, skrapande ljud.
Men flygningen var fin.

/R

Offline

 

#20 2010-09-02 23:13:08

Roger
Administratör
Från: Boliden
Registrerad: 2006-03-21
Inlägg: 107
Webbsida

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Fortsättning Onsdag.
Bernt fick äntligen lite sol under sin flygning, men tyvärr blåsigt och turbulent så det studsade en hel del.
Tävlingsledningen körde på i bra fart så alla var faktiskt klara redan 18.30 istället för 19.30 som tidplanen.
Efter alla flugit klart vidtog middags buffé i stora tältet med prisutdelning till alla icke semifinalister.
Fullständiga resultatlistan finns på http://www.f3a-ec.at/pdf/res_individual.pdf .

Jag slutade på 50:e plats med 2380p, grymt nöjd med placeringen, hade som ett litet mål att komma bland de 50 bästa.. great! big_smile

Tommy kom på 40:e plats med 2456p och Bernt på 33:e plats med 2502p.
De var inte nöjda med sina placeringar, men konkurensen var stenhård så jag tycker att de gjorde ett kanonbra jobb! cheers

I Toppen är det CPLR, Silvestri, Mayr, Kaiser och Matt.
Ola Fremming kom på 16:e och Angus Balfour på 21:a plats och får köra vidare i semi.
/R



Offline

 

#21 2010-09-02 23:23:18

Roger
Administratör
Från: Boliden
Registrerad: 2006-03-21
Inlägg: 107
Webbsida

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Torsdag 2:a Sep.
Ledigt idag, så varför inte kolla in lite hobbyaffärer?
Första anhalt var en ny hobbyaffär som hade lite reklam på tävlingsfältet.
www.der-schweighofer.com
Den var jättestor, fanns allt möjligt där smile
När vi traskat runt där i ett par timmar så kom någon på att Lindinger också ligger i österrike.. så vi grävde rätt på adressen och gasade vidare..
http://www.lindinger.at/
Den butiken är minst lika stor som den första.. tyvärr var det rätt långt dit och navigatorn lurade in oss på lite småvägar så vi kom först en halvtimme innan stängningsdags..
Men en del små inköp hann vi med i allafall.

Ca 50 mil i storslagen natur, vilka backar som har här altså!
Jajja,semifinaler imorrn, vi ska va på fältet kl 7 och hejja på.

over and out.
/R



Offline

 

#22 2010-09-03 18:51:57

Roger
Administratör
Från: Boliden
Registrerad: 2006-03-21
Inlägg: 107
Webbsida

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Fredag 3:e aug.
Blir ett kort inlägg idag då vi håller på packa ihop för utcheckning imorgon, blir flera bilder när jag kommit hem.

Idag har vi sett semifinaler hela dagen, de flesta flög riktigt bra men man kan se stor skillnad på olika flygstilar.
Vädret har varit stilla lungt hela dagen med lite regnskurar.

Poäng och resultat kan ni se på officiella hemsidan, även bilder.

I toppen ligger Silvestri, CPLR och Mayr, 3 duktiga piloter med 3 helt olika flygstilar.
Jag har en känsla av att om det blåst så hade Mayr blåst bort, Silvestri haft problem och förmodligen CPLR utklassat, men i lugnväret som är nu så kan inte jag bedöma vem som är bäst hittils.  VM i slowfly leds dock av Silvestri. visslar

Den som verkligen imponerat på mig är lill-italienaren Mazzuchelli, hans sista flygning idag var den som tilltalade mig mest på hela dagen, rent, snyggt och alla kvickrollar satt där dom skulle. Se upp Silvestri, snart kommer han! big_smile

Imorgon blir det 2 F11 omgångar till och 2 okända program om jag förstått det rätt.

Vi har kikat lite på modeller idag, Delro hade en stor monter där de visade diverse färdiga och halvfärdiga modeller, såg mycket fina ut.

Over and out!
mvh Roger

Offline

 

#23 2010-09-03 20:59:13

Alf Engqvist
Medlem
Registrerad: 2006-03-22
Inlägg: 133

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Tack Roger för rapporterna, det har varit skoj att följa dem. Och Grattis till ett bra resultat! Kör försiktigt hem.
mvh Alf

Offline

 

#24 2010-09-04 00:12:01

Gunnar
Medlem
Registrerad: 2006-03-20
Inlägg: 99

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Jag måste få hålla med Alf. Rapporteringen i år har vart förnämlig intressant och givande. Bugar och bockar. Och kör så änglarna hinner med..

Offline

 

#25 2010-09-04 08:21:00

srlund
Medlem
Från: Skellefteå
Registrerad: 2006-03-24
Inlägg: 44
Webbsida

Re: F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Tack Roger, det har varit mycket roligt att följa dina rapporter!


Stefan Andersson
Skellefteå

Offline

 
  • Index
  •  » F3A
  •  » F3A EM Kapfenberg. Heja Sverige!

Sidfot