Sveriges F3Aflygares forum
Du är inte inloggad.
#1 2010-09-29 19:13:28
- mats johansson
- Medlem
- Registrerad: 2010-09-29
vendetta
tjena grabbar äntligen komm ja in på forumet, har varit lite strul med de men nu funkar de. ja just de ja ska presentera mig de är mats från enköping vi som tog åt oss sm tävlingen i sommras skulle höra med någon om en kärra som heter vendetta om någon vet lite om den hurn den var och flög och vad man behöver tänka på med denna maskin som sagt lite ny på de här med dessa kärror man har ju barat flygit små kärror tack på för hand matte från enköping,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,:cheers:
kougar mk2
#2 2010-10-01 18:49:45
- Johan Brorsson
- Medlem
- Registrerad: 2006-12-26
Re: vendetta
Hej.
Har ingen erfarenhet av modellen själv.
Det har vad jag vet inte tillverkats så många så troligen är erfarenheterna av denna modell begränsade i F3A gänget.
Lycka till med bygget. Lägg gärna ut bilder och frågor om du har funderingar på någon specifik punkt i bygget.
MVH Johan Brorsson
Senast redigerat av Johan Brorsson (2010-10-01 18:50:49)
#3 2010-10-05 21:12:22
- David
- Administratör
- Registrerad: 2006-03-05
Välkommen till forumet Mats!
Vad jag förstod så var din modell inte färdigbyggd. Du har säkert redan fått det här tipset, men om inte... se till att stabilisatorns infästning blir stabil och stum, samt att höjdroderlinkage är stumt och glappfritt. Flertalet vendettor har dött genom fladder i stabben. Annars den som borde veta mest om Vendettan är nog Bernt Olsson (F3A Berra på forumet). Gå till RC sweden för kontaktinformation. Modellen konstruerades av Bernt samt tillverkades av Niclas Robertsson.
/David
#4 2010-10-06 19:32:49
- mats johansson
- Medlem
- Registrerad: 2010-09-29
tjena david du sa att man skulle kolla bakstabben bak ska vara stabil ja fick med två st, kolfiber rör somm man skulle ha i bak men sedan var de en platt fäste i bak med ett hål i vardera sida av stabben. vad fäster man där för att den ska sitta kvar tror du? och sedan ving infästningen där sitter de två bockade gängade tappar som är bockade hur gör man åt de hälsn matte enköping!!!!!!!
kougar mk2