Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

  • Index
  •  » F3A
  •  » Skellefteå finns nu på F3A-kartan...

#1 2006-05-31 16:08:54

srlund
Medlem
Från: Skellefteå
Registrerad: 2006-03-24
Inlägg: 44
Webbsida

Skellefteå finns nu på F3A-kartan...

Hej allihopa

Jag vill bara informera er att jag nu har gjort klart "boxen" så nu kan man flyga på "riktigt" i Skellefteå. Jag tror däremot inte att allt kanske är 100% korrekt men det får man justera allt eftersom felen upptäcks.

Nu ska jag börja jaga Skellefteåbor som vill börja med detta, jag har gjort ett kompendium (klippt och kopierat från denna fantastiska sida) som på ett enkelt sätt berättar det man behöver veta.

Vi kommer att börja med F3A-sport och F3A-nordic och förhoppningsvis så kommer detta att resultera i några nya F3A-FAI utövare om något år...

Håll nu alla tummar ni har över för att det blir fler än jag i Skellefteå som kommer att flyga F3A... Kanske om man har tur blir det återigen tävlingar i norra landsdelen!

Mvh
Stefan Andersson


Stefan Andersson
Skellefteå

Offline

 

#2 2006-05-31 23:04:30

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Re: Skellefteå finns nu på F3A-kartan...

Lysande Stefan!

Jag skall plocka med mig modellen när jag kommer upp i sommar så kanske vi kan träna en sväng. Jag är dock rätt uppbokad för andra aktiviteter så det är inte säkert det blir någon tid för flygning.

En tävling i Skellefteå skulle ju annars passa väldigt bra. Nu när buntenduellen är nerlagd så behövs det verkligen någon tävling norröver. Ni har ju även gjort ett toppenjobb med lövlandafältet som helt klart är lämpat för en F3A tävling.

God lycka med träningen! Att träna i en riktig sektor kommer att vara ett lyft.


/David

Offline

 

#3 2006-06-01 17:18:55

Roger L
Gäst

Re: Skellefteå finns nu på F3A-kartan...

Kanonbra Stefan!
Jag kommer och testar vid tillfälle smile

Nu kommande helgen tänkte jag dock ka upp till buntenfältet och träna lördag och söndag.. eller träna, i allafall kolla om man duger till att få upp åbäket från backen wink



Kolla gärna
www.mfkbunten.se

 

#4 2006-06-01 22:11:45

Johan Broström
Medlem
Från: Norsjö
Registrerad: 2006-04-01
Inlägg: 76
Webbsida

Re: Skellefteå finns nu på F3A-kartan...

..... för övrigt är inte Buntenduellen nerlagd.... den är bara lagd på is... =O)

Offline

 

#5 2006-06-02 07:48:52

srlund
Medlem
Från: Skellefteå
Registrerad: 2006-03-24
Inlägg: 44
Webbsida

Re: Skellefteå finns nu på F3A-kartan...

Hej David

Det vore mycket roligt om du kunde komma förbi fältet och flyga eller bara "snacka skit...", fältet är anpassat för bägge aktiviteterna!

I helgen blir det till att försöka träna in nya nordic programmet på allvar, jag har så smått börjat, men vädret och visst strul med planet har satt käppar i hjulen.

Stefan


Stefan Andersson
Skellefteå

Offline

 

#6 2006-06-02 07:52:15

srlund
Medlem
Från: Skellefteå
Registrerad: 2006-03-24
Inlägg: 44
Webbsida

Re: Skellefteå finns nu på F3A-kartan...

Hej Roger.

Vad anser du vara det viktigaste att packa med inför "träningslägret" i helgen, kött att grilla eller regnkläder? Jag har ju lite dålig erfarenhet av vädret kring Norsjö!

Stefan


Stefan Andersson
Skellefteå

Offline

 

#7 2006-06-02 08:05:03

Roger
Administratör
Från: Boliden
Registrerad: 2006-03-21
Inlägg: 107
Webbsida

Re: Skellefteå finns nu på F3A-kartan...

Jo men kött är nog en bra idé, är osäker på om vi ids fånga nån ren innan middan.. smile

Regnkläder tror jag inte behövs, plåten på stugan är ganska tät och det verkade inte som det ska regna enligt smhi..

mvh Roger

Offline

 

#8 2006-06-04 21:16:55

Gunnar
Medlem
Registrerad: 2006-03-20
Inlägg: 99

Re: Skellefteå finns nu på F3A-kartan...

Borde inte en lagom fin snara funka för att fånge färsk ren till middan i Norsjö! smile

8 starter idag smile /Gunnar

Offline

 

#9 2006-06-07 07:23:10

srlund
Medlem
Från: Skellefteå
Registrerad: 2006-03-24
Inlägg: 44
Webbsida

Re: Skellefteå finns nu på F3A-kartan...

Man behövde inte ens en snara, en hel flock uppehöll sig utanför stugan så det vara bara att ta det man ville ha, däremot behövdes regnkläder, trots den eminenta plåten på hustaket... Fast jag måste passa på och tacka för innehållet i "träningslägret", vilket tema blir det nästa gång?

Stefan

Senast redigerat av srlund (2006-06-07 07:24:45)


Stefan Andersson
Skellefteå

Offline

 

#10 2006-06-07 11:51:57

Roger
Administratör
Från: Boliden
Registrerad: 2006-03-21
Inlägg: 107
Webbsida

Re: Skellefteå finns nu på F3A-kartan...

Vi får vara lite rädda om renarna, vi ska ju ha lägervecka i början av Juli och då behöver vi mycket mat smile

Här kommer lite bilder från träningslägret, det blev ju nästan mera ett byggläger pga vädret men.. En bild är på vårt nya hemliga vapen, kommer att kvickrolla nånting grymt big_smile

/Roger


Bifogade bilder

Senast redigerat av Roger (2006-06-07 11:55:08)

Offline

 
  • Index
  •  » F3A
  •  » Skellefteå finns nu på F3A-kartan...

Sidfot