Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

  • Index
  •  » F3A
  •  » Ting 2014 6:e september i samband med hösttävlingen LEN

#1 2014-07-29 19:55:02

edvard
Medlem
Registrerad: 2006-03-24
Inlägg: 323

Ting 2014 6:e september i samband med hösttävlingen LEN

Hej!

Jag vill härmed kalla samtliga intresserade till 2014 års F3A ting.

Eventuella motioner vill jag ha in senast 15:e augusti

Förslag på dagordning:

1.    Mötets öppnande   

2.    Val av mötesfunktionärer
i.    Ordförande:
ii.    Sekreterare:
iii.    Justeringsmän (2):

3.    Fastställande av dagordning

4.    Mötets behöriga utlysande

5.    Genomgång av föregående års protokoll
2013 genomfördes ett ting i samband med Hösttävlingen. Tyvärr finns inget protokoll från det mötet.

6.    F3A relaterade verksamheter innevarande år. (verksamhetsberättelse)

7.    Tävlingar under kommande år.
NM 2015 i Sverige (arrangör?)

8.    Övriga aktiviteter under kommande år
Träningsläger 2015?
9.    Nominering GS‐F3A
(Här vet jag inte om jag är vald på ett eller två år. Undertecknad kan kvarstå som GS om mötet kan acceptera mitt bristande engagemang och insats)
10.    Nominering GS‐F3A suppleant
(Här vet jag inte om Bo Edström är vald på ett eller två år.)
11.    Nominering av internationella domare.

12.    Inkomna förslag (motioner)

13.    Övriga frågor

14.    Nästa konstflygting

15.    Mötets avslutande

MVH
Edvard Käll
GS konstflyg

Offline

 

#2 2014-08-31 21:53:42

Johan Brorsson
Medlem
Registrerad: 2006-12-26
Inlägg: 208

Re: Ting 2014 6:e september i samband med hösttävlingen LEN

Sen Motion

Hej.
En motion är väll något man skall ta ställning för eller i mot så jag vet ej om man kan kalla detta för motion men det är ack så viktigt.
Jag har varit med som arrangör för f3a tävlingen i Trollhättan några år och till våren blir där ingen tävling om vi ej får en lösning på domar problemet.
I våras fick vi nästan ställa in tävlingen. Bengt Erick dömde i övrigt fick jag ingen som ville döma. Ett tag funderade jag på om jag skulle vara tvungen att skippa min flygning för att döma istället.
Jag mer eller mindre tvingade några Nordicpiloter att döma för att kunna genomföra tävlingen.
Om tex Bengt Erik hade fått förhinder hade vi inte fått till en vettig lösning här.

Jag skulle här vilja ha en domarlista med några alternativ man kan ringa inför en tävling.
Om detta ej kan lösas måste vi ha en annan lösning av något slag. Jag ser ingen sådan lösning framför mig. Nordic piloter har inte alltid kompetens och man skall ej tvinga folk.
(Jag som arrangör ser helst att vi har minst 3 domare i fai klassen och i nordic är det lite lättare att lösa)

Tyvärr är det så att det blir ingen tävling i Trollhättan om det inte finns domare 2015 och det kommer jag hantera så att hittar jag inga domare kommer jag fråga här på forumet och finns det då inga ställer jag in tävlingen med kort varsel.

MVH Johan B

Offline

 

#3 2014-09-01 07:29:12

edvard
Medlem
Registrerad: 2006-03-24
Inlägg: 323

Re: Ting 2014 6:e september i samband med hösttävlingen LEN

Hej!

Jag tycker det är jättebra att du tar upp frågan tydligt på tinget. Slutsatsen, inga domare ingen tävling - inställt på mycket kort varsel - tydlighet här - tycker jag är bra.

Tiden för motioner gick ut den 15:e augusti, se ovan, men det hindrar inte att du tar upp frågan i samband med punkt 7 ovan och under övriga frågor.

MVH
Edvard Käll
GS konstflyg

Offline

 

#4 2014-09-02 19:15:31

Espen K
Medlem
Från: Skotbu - Norge
Registrerad: 2014-02-15
Inlägg: 47

Re: Ting 2014 6:e september i samband med hösttävlingen LEN

Hvorfor ikke samarbeid med oss i Norge? Vi har i dag 5 - 6 piloter som flyr Nordic som jevnlig dømmer F3A stevner. Hvis Trollhättan ikke faller på en dato hvor det er Norgescup stevner så skulle det være mulig å få norske flygere/dommere over til dere.

Hvis dere ønsker kontakt så send epost på f3a.norge (at)gmail.com

Mvh
Espen Kvien
Gruppeleder F3A Norge


Espen Kvien

Offline

 

#5 2014-09-02 21:52:56

Alexander Moberg
Medlem
Från: Kungshamn
Registrerad: 2013-03-11
Inlägg: 132

Re: Ting 2014 6:e september i samband med hösttävlingen LEN

Jag gillar värkligen Espens förslag, då kan vi kanske få ihop mer än 2dommare och att de blir dommare som vill/ inte blir tvingade.

//Alexander Moberg

Offline

 
  • Index
  •  » F3A
  •  » Ting 2014 6:e september i samband med hösttävlingen LEN

Sidfot