Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

#1 2006-10-23 18:09:24

Johan Broström
Medlem
Från: Norsjö
Registrerad: 2006-04-01
Inlägg: 76
Webbsida

Aerosynth 3

Hejsan alla.
Är det någon som har hunnit utvärdera huruvida Aerosynth 3 är lika bra som tvåan? Jag vet inte ens om någon har flugit några större kvantiteter, men jag har för mig att en del av er F3A-flygare i alla fall har provat. Hur är det egentligen med effekten? Korrisionsskyddet? Priset, och alla andra faktorer, spelar ju in lite när man inför nästa säsong ska bestämma vilken "soppa" man ska köra på.

Med vänliga hälsningar
/ Johan Broström, Norsjö

ps. Snön börjar ligga rätt så djup här uppe... åtminstone 10 cm ligger kvar här nu.

Offline

 

#2 2006-10-23 22:26:17

Gunnar
Medlem
Registrerad: 2006-03-20
Inlägg: 99

Re: Aerosynth 3

smile

Om Aerosynth 3 vet jag inget, (men nån slags smörja måste det väl va) visslar

Här ligger ju inte snön, men pontoner är nog mest lämpligt på fältet för tillfället..

Hoppas väl få flyga någon gång till, innan den vita skruden kommer hit..

/Flyg lågt och vackert, få vattenplaning på fältet.//Gunnar

Offline

 

#3 2006-10-24 07:46:24

anders
Medlem
Registrerad: 2006-04-26
Inlägg: 88

Re: Aerosynth 3

Jag har kört på Aerosynt 3 andra halvan av säsongen. Gångegenskaperna på motorn skiljer ingenting. Vad gäller korrisionsskydd har jag inte tittat efter än. Men efter mitt uppehåll runt SM kändes motorm "mjuk" och fin. Jag kör på 20% nitro så om oljan inte håller måttet borde motorn rosta!
Flyger program gör jag ett par gånger i veckan. Men det är jobbigt när boxen är så trång och hård.
Tyvärr är hallen på skolan där jag jobbar lite låg. Dessutom hänger det en massa onödig utrustning i taket så Top-hat med 1/4-rollar har jag väntat med att träna på.
Ander J

PS Himla bra pump och förgasare du har Johan! DS

Offline

 

Sidfot