Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

#1 2006-10-31 11:08:13

Johan Broström
Medlem
Från: Norsjö
Registrerad: 2006-04-01
Inlägg: 76
Webbsida

Topp till OS 140RX.

Hej, alla...

Jag har en liten fråga till er. Konstigt nog har jag inte kommit på idéen att posta en tråd här tidigare. Jag har nämligen under en längre tid försökt komma på svaret..Nu har ni ju möjlighet att hjälpa mig lite... big_smile

Jag undrar helt enkelt följande.
Vad finns det för märke på dual-plugtoppar till OS 140? Jag vet att det inte är helt ovanligt att man köper en topp från en Mintor, men ryktet går att de topparna inte står pall riktigt så bra som man skulle kunna önska. Jag är inte helt säker, men jag har fått för mig att det finns andra märken också. Har ni några förslag på fabrikat, kanske till och med egna erfarenheter och - nästan mest viktigt - någon idé om var man kan köpa dem?


Med vänliga hälsningar
/ Johan Broström, Norsjö

Offline

 

#2 2006-10-31 21:32:55

Kristian
Medlem
Registrerad: 2006-03-22
Inlägg: 248

Re: Topp till OS 140RX.

Jag har två stycken, en Mintor (lila) och en Bell Wood (grön).

http://www.rcflygskola.se/BildOStopp.jpg

Jag har bara provat Mintor hittills och den ger 140 RX mycket mer vrid på mellanregistret. Den läcker numera så jag fick byta tillbaka till originalet. Jag kom dock över Bell Wood toppen begagnad fast aldrig använd. Jag har inte provat den ännu, jag har nämligen för tillfället inget plan till mina två OS 140 RX. Men jag hoppas att den skall ge motorn lika fina egenskaper som min Mintor toppen gjorde. Om den gör detta och håller då är den väl värd sina pengar.

Om jag fattade det hela rätt så hade han jag köpte Bell Wood toppen från http://www.tokyo-hobbies.com/eng.html. Om man använder 10 % nitro så skall man ha tre topplockspackningar. Ännu mer nitro ännu fler packningar. OS F-stift på båda stiften. På Mintor toppen skall man ha OS A-5 i mitten och OS-F vid utblåset.

Senast redigerat av Kristian (2006-10-31 22:43:53)


Med vänliga hälsningar
Kristian

Offline

 

Sidfot