Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

#1 2006-11-07 15:03:31

anders
Medlem
Registrerad: 2006-04-26
Inlägg: 88

Inomhustävling

Hej på er alla!
Vi i Linköping hade ett lycklat inomhusarrangemang med flygning, bytesmarknad och besök av hobbyfirmor. Vi har en lös fundering om att köra något liknande i vår. Tanken är då, åtminstonde från mitt håll, att vi ska prova en tävling efter FAI-reglerna för inomhusflyg. Dvs F3P-A och F3A-AM. A är ett fast program medan AM är freestyle till musik. Regler och bedömningsgrunder finns på FAI-hemsidan. Hur stort intresse finns det. fundera till F3A-tinget, ni som tänker er dit, eller svara här.

Anders Johansson

Offline

 

#2 2006-11-08 19:42:13

Robert Sundström
Gäst

Re: Inomhustävling

Apropå F3A-tinget...
Platsen är Stenungsund, uppenbarligen. Är det kommunen som avses, eller modellflygklubbens stuga? Eller Stenungsbaden? Kookaburra? Pingstkyrkan i Lilla Edet? Församlingsgården i Ucklum?

Vi som inte är registrerade på denna sajt kräver ett svar!  :-)

 

#3 2006-11-08 21:56:19

DavidL
Gäst

Re: Inomhustävling

Jag har fått en karta av Bernt som jag kommer lägga upp på hemsidan imorgon kväll. Är borta just nu.

David

 

#4 2006-11-10 02:28:19

Robert Sundström
Gäst

Re: Inomhustävling

Mmm.
Jag får inte ihop det riktigt. Den angivna kartan anger en idrottshall i Stenungsunds kommun. I texten står det att nytta ska kombineras med nöje, och att efter mötet ska det åkas till en "närliggande" idrottshall för inomhusflyg.

Hm?

Anger kartan platsen för inomhusflyget, medan tinget ska äga rum i en närliggande lokal, som kräver att man "åker" dit. Tinget skall alltså inte äga rum i idrottshallen utan någon annan stans?

 

#5 2006-11-10 07:12:22

anders
Medlem
Registrerad: 2006-04-26
Inlägg: 88

Re: Inomhustävling

Hej på er!
Nu gällde den här tråden ursprungligen inte på vilket, mer eller mindre, lyxigt etablissemang i Stenungsund som tinget skulle hållas utan intresset för en eventuell inomhustävling i vår. Se ursprunligt inlägg.

MVH Anders J
PS
Förmodligen hålls tinget på samma plats som senast i Stenungssund. Då innebär förflyttningen efter mötet att man öppnar en dörr och går in i den i samma byggnad belägna idrottshallen.
DS

Offline

 

#6 2006-11-14 12:03:17

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Re: Inomhustävling

återigen off topic... men för att svara till robert. Kartan jag fått från bernt visade fel byggnad. Den var bokad så i stället kommer vi vara i en annan lokal. Jag har fått en ny karta av Bernt som jag lagt ut på hemsidan.

...och självklart skall vi ha en inomhus F3P tävling. Men kom igen nu. Vilka vill vara med??

/David

Offline

 

#7 2006-11-14 17:59:11

Alf Engqvist
Medlem
Registrerad: 2006-03-22
Inlägg: 133

Re: Inomhustävling

Hej
Det vore skoj med en tävling.
mvh Alf

Offline

 

#8 2006-11-17 09:28:08

c meijer
Gäst

Re: Inomhustävling

Kul med tävlings ideń
att köra båda grenarna är klart kul och krävande.
håller på att provbygga min nya Shark XL med tryck o allt, inriktningen på denna är "indoore F3a"
hoppas vi kan bli en bunt som vill testa denna mixade tävlingsform.
publiken njuter mer av musik grenen men dom insatta förstår även spänningen i fasta programmet...

mvh/claes
www.meijer-models.eu

 

#9 2006-11-25 14:42:51

c meijer
Gäst

Re: Inomhustävling

hej
kanske kan denna modell fungera för tävlings flygning.
The Shark XL video: http://media.putfile.com/the-Shark-by-meijer-modelseu

mvh/claes

 

Sidfot