Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

• Index
  •  » F3A
  •  » Artikeln från Augustitävlingen

#1 2007-09-10 10:10:13

Kristian
Medlem
Registrerad: 2006-03-22

Artikeln från Augustitävlingen

Vi F3A-flygare har levt ganska anonym tillvaro efter att Conny Åquist och Edvard Käll inte har varit med på tävlingarna och skrivit om vårt intresse i MFN. Conny har skrivit om våran tävling i den lokala tidningen på Torslanda. Jag fick låna artikeln och lägga upp den på SMFF: http://www.airsport.se/modellflyg/t2.as … ;a=1103109

Senast redigerat av Kristian (2007-09-10 14:45:37)

Med vänliga hälsningar
Kristian

#2 2007-09-10 14:03:51

edvard
Medlem
Registrerad: 2006-03-24

Re: Artikeln från Augustitävlingen

Mycket positivt, bra initiativ!

För att placera F3A på modellfygkartan krävs flera komponenter. Vissa lyckas vi bra med. En aktiv F3A-hemsida är en förutsättning, bra tävlingsverksamhet/tävlingar. Jag har arbetat för att öka intresset för F3A framförallt på bredden genom att skriva i MFN. F3A i Sverige har redan en fantastisk top med 4 mycket duktiga flygare, men sen då? Det är mycket trevligt att några nya ansikten har dykt upp på västkusten. Men vi skulle behöva vara fler tävlande ändå. 5 till 6 tävlande på SM i F3A FAI?

Vi måste skriva fler artiklar i MFN och den vägen marknadsföra oss. En artikel i MFN kostar inte en krona att få in, gratis marknadsföring helt enkelt. Sen kan man ha många synpunkter på MFN men min uppfattning är att det överordnade målet ändå måste vara att synas i MFN. Det är inte så svårt att skriva en artikel i MFN. Jag hjälper gärna till med kontakter, genomläsning av texter osv om det finns någon som önskar.  Tyvärr har jag inte möjlighet att åka på alla tävlingar, men de jag åker på lovar jag att skriva om, i de fall tävlingsledningen/klubben så önskar.

Alla är välkomna att skriva!

Edvard

• Index
  •  » F3A
  •  » Artikeln från Augustitävlingen

Sidfot