Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

#1 2007-10-26 07:25:52

anders
Medlem
Registrerad: 2006-04-26
Inlägg: 88

Historisk händelse

Igår, 26/10-07, emottog jag Anders Johansson min första fyrtaktsmotor, en YS DZ170. Övelämnandet skedde under högtidliga former vid Linköpings Tekniska Högskola. Cermonien leddes av David Lundström, nordisk mästare i F3A!
Med andra ord så var jag på parkeringen utanför Davids jobb och hämtade min nyinköpta DZ igår. Det känns konstigt men förväntansfullt. Kan det verkligen vara så att mina tvåtaksdagar är över?

Anders Johansson
Linköpingseskadern

Offline

 

#2 2007-10-26 08:11:12

Johan Broström
Medlem
Från: Norsjö
Registrerad: 2006-04-01
Inlägg: 76
Webbsida

Re: Historisk händelse

n0000! Min herre - varför har du övergivit oss? (fritt rippat och förändrat från världens mest sålda fantasybok) big_smile

Ytterligare en av tvåtaktsbarrikadens väktare har fallit. Var ska det hela sluta? Är det verkligen så att även jag måste börja fundera på att köra med .... *shiver* ...YS? Njaee... tror inte det... någon måste hålla tvåtaktarens fana högt.

" I shall go on to the end. I shall fight in Sweden and the rest of the Nordic countries.  I shall fight with growing confidence and growing strength in the air. I shall defend my two-stroke whatever the cost may be. I shall never surrender! "

Hoppas att du kan göra något riktigt roligt för dina 30 silverpennigar... men förmodligen täcker de inte ens kostnaden för reservdelslagret du behöver... tongue

/ Johan Broström, Norsjö

Senast redigerat av Johan Broström (2007-10-26 08:14:55)

Offline

 

#3 2007-10-27 15:48:18

Acke
Medlem
Registrerad: 2006-06-16
Inlägg: 37

Re: Historisk händelse

Såja, lugn o fin...
Anders skrev ju bara att han mottagit 4pluttarn, inte att han har för avsikt att flyga med den också...big_smile

Offline

 

#4 2007-10-29 10:00:21

edvard
Medlem
Registrerad: 2006-03-24
Inlägg: 325

Re: Historisk händelse

Även om Broström just nu tvingas till samma historiska uppgörelse som vid Mers-el-Kebirs så ger han sig aldrig. Sällan återanvänds "citat" ovan vid ett bättre tillfälle.

Även jag, kommer att fortsätta flyga tvåtakt och jag tror att Anders under våren 2007 kommer att inse sitt misstag. Vi kommer alla ihåg hur Anders fruktlöst och envist kämpade med sin OS 140 Fi. Hoppas bara att han inte är lika envis den här gången utan snabbt kommer till insikt så att tävlingsresultaten inte försämras. Tack vare att Anders slängde ut Fi-motorn kunde han under 2007 träna mer ostört än under flera år.

Edvard     

Edvard

Offline

 

#5 2007-11-02 13:09:52

Stefan-Aresti
Medlem
Registrerad: 2006-03-17
Inlägg: 47

Re: Historisk händelse

Grattis Anders välkommen till fyrtaktsgänget!
Skall bli intressant att höra vad du tycker om fyrtaktsflygning.
Jag skulle då inte vilja byta tillbaka till tvåtakt även om det har krånglat en del med en av mina två fyrtaktare.
Flygningen är trots allt så mycket behagligare med fyrtaktare.

Vi hörs!
Stefan Olsson

Offline

 

Sidfot