Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

#1 2007-10-03 10:13:55

Foppa
Medlem
Registrerad: 2006-03-24
Inlägg: 84

F3A Ting datum

Hej
Vore bra om vi kunde hitta ett datum för F3A tinget,  pga domare och tävlande
på VM i Argentina vore det bra med ett senare datum än 17/11-07.

Hälsningar Anders F

Offline

 

#2 2007-10-04 13:20:08

Robert Sundström
Gäst

Re: F3A Ting datum

Eftersom det är ni (i Linköpingseskadern) som är värdar (eller?), så ni borde väl kunna föreslå ett nytt datum?

 

#3 2007-11-02 14:36:40

Robert
Gäst

Re: F3A Ting datum

Är det originaldatumet som gäller?

 

#4 2007-11-05 07:36:24

anders
Medlem
Registrerad: 2006-04-26
Inlägg: 88

Re: F3A Ting datum

Föreslaget nytt datum för tinget är den 1:e December!

Plats blir förmodligen Flygets hus i Malmslätt.

Mvh Anders Johansson
Mfk Linköpingseskadern

Offline

 

#5 2007-11-28 21:45:37

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Re: F3A Ting datum

OBSOBSOBS Tinget inställt!
Flyttas till Januari

/David

Senast redigerat av David (2007-11-29 21:58:21)

Offline

 

#6 2007-11-28 22:36:42

Bosse H
Medlem
Registrerad: 2006-03-22
Inlägg: 66

Re: F3A Ting datum

Halloy!

Har tyvärr ingen möjlighet at komma. sad

/Bosse H.

Offline

 

#7 2007-11-28 23:36:35

Gunnar
Medlem
Registrerad: 2006-03-20
Inlägg: 99

Re: F3A Ting datum

Jag tänkte inte heller komma/men ville till motala, men min lilla regering hade ingen lust! Aero Cup på en jämn vecka under 2008.

Flyg lågt och vackert utan mig på tinget i år!? //Gunnar

Johan Broström kommer inte heller!

Offline

 

#8 2007-11-29 11:30:31

Robert
Gäst

Re: F3A Ting datum

Motala? Är tinget i Linköping eller Motala?

Jag har haft vissa planer på att närvara.

 

#9 2007-11-29 13:50:15

Gunnar
Medlem
Registrerad: 2006-03-20
Inlägg: 99

Re: F3A Ting datum

Ursäkta mig Robert!!

Det var en 18 timmars inomhusflygning i motala i helgen, dvs inget med tinget att göra. Tinget skulle väl vara på universitetet i Linköping. Läs ovan inlägg från Davil Lundström..

Offline

 

#10 2007-11-29 21:55:31

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Re: F3A Ting datum

OBSOBSOBS!!! TINGET INSTÄLLT!!!

Efter lite förfrågningar har det visat sig att i princip inga utomstående (utanför linköping) har planer på att besöka tinget. Vi väljer därför att ställa in nuvarande datum samt skjuta fram tinget till efter årsskiftet. Eftersom det strulat till sig med den tidigare datumändringen så väljer vi nu att lägga det i mitten på Januari. Förhoppningsvis är det tillräckligt med framförhållning för att fler skall ha möjlighet att komma. Exakt datum kommer inom kort (senast nästa vecka… bergis!).

Jag har under kvällen pratat med Inge (UO) och det finns egentligen inga frågor som måste behandlas före årsskiftet. Den information som förbundet behöver är redan inskickad (verksamhetsberättelse etc). Inga motioner om regeländringar etc har kommit in. Dvs inget som behöver behandlas för att sedan föras vidare till förbundsmötet har kommit in. Således bör det ej vara några komplikationer med att lägga tinget så sent som efter nyår. Den enda motion (om man kan kalla det så) som inkommit, är en önskan att arrangera en domarkurs på västkusten till våren. Detta är givetvis inga problem.

De frågor som vi måste mötas för att diskutera är tex vilka tävlingar vi skall ha samt vilken klubb som får anordna SM. Det behövs också att vi sätter oss ned och funderar lite över hur vi skall utveckla F3A inom Sverige de kommande åren. Idéer finns men har vi viljan? Ett framflyttat ting ger också en förlängd möjlighet med att komma med nya motioner inför 2008 (dock inget som ytterligare behöver behandlas av SMFF). Använd den möjligheten!

Förhoppningsvis är det ingen som kommer i kläm av den nya ändringen. Vi i linköping (talar för samtliga tror jag) tycker definitivt det är bättre att vi kan mötas flera i Januari, än att vi ensamma (och möjligtvis Robert?) sitter på lördag och tar besluten inför nästa sommar.

Hjälp till att sprida information så att ingen missar detta

/David

Offline

 

#11 2007-11-30 09:09:30

Kristian
Medlem
Registrerad: 2006-03-22
Inlägg: 248

Re: F3A Ting datum

Kan ni ordna en högtalartelefon så man kan ringa in till mötet?


Med vänliga hälsningar
Kristian

Offline

 

#12 2007-12-01 19:04:59

Alf Engqvist
Medlem
Registrerad: 2006-03-22
Inlägg: 133

Re: F3A Ting datum

Hej

Jag tycker Kristians förslag är bra, och kan utvecklas. Låt oss träffas på några olika ställen; i Linköping där tinget hålls, i väst och i norr uppkopplade med telefonkonferens. Det erbjuds flera "gratis" telefonkonferenser på nätet (man betalar vanlig taxa). Mötet måste vara hyfsat förberett, med dagordning och underlag till mötet i förväg här på forumet. Två timmars telemöte brukar funka, sedan brukar det bli svårt med koncentrationen.

mvh Alf

PS: välkommen hem David och Bengt-Erik. Det ska bli spännande att höra era reflektioner från VM DS

Offline

 

#13 2007-12-03 00:48:20

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Re: F3A Ting datum

Jag håller mig nog mera skeptisk till telefonkonferenser. I mitt tycke är det lämpligt när man har en samling människor som skall prata med en individ på annat ställe. Men att ha 3 samlingar människor på olika platser som skall konversera via telefonkonferens känns som lätt rörigt. Jag har aldrig provat den modellen, men för mig känns det som rätt ineffektivt.

Telefonkonferenser (i mindre storlek) fungerar väl skapligt när det gäller att fatta beslut om väldefinierade frågor, men den typ av mer ”brainstormande” aktivitet som vi brukar ha på tingen funkar inte på telefon. Tex har det ju varit på tal att ändra sport programmet och hippa till sportklassen ytterligare. Här krävs mer tankeverksamhet än bara ett beslut.

Om vi blivit för bekväma för att resa till tinget årligen så anser jag att J. Broströms (m.fl) förslag om att förlägga tinget i samband med sommarens sista tävling, är ett betydligt mer tilltalande alternativ. Detta är ju dock uppenbarligen för sent detta år. Vad var för övrigt argumenten i Stenungsund förra året mot just detta förslag?

Jag anser vi bör ha ett riktigt ting inför 2008. Kanske börjar det vara dags att ändra tingmodell inför framtiden, men rätt plats att besluta detta tycker jag är just tinget.

Fler åsikter?

/David

Offline

 

Sidfot