Sveriges F3Aflygares forum
Du är inte inloggad.
#1 2008-01-27 20:02:42
- Michael
- Gäst
Tävlingar
Hej alla f3a flygare kollade lite det ni skrev om SM 9-10 aug. vi i akmg har tävling här på torslanda den helgen det är synd om det ska krocka med skala väst, Jag förstår Bernt att det är bra för dom som ska på EM jag hoppas att vi tillsammans kan hitta ett nytt datum för SM men går det inte är det inget att göra.mvh.Beachen.
#2 2008-01-27 23:01:30
- Alf Engqvist
- Medlem
- Registrerad: 2006-03-22
Re: Tävlingar
Hej
Att lägga SM i Trollhättan samtidigt som Skala Väst är ingen bra lösning. Jag tycker det lutar åt en säsong som avslutas med SM i Linköping. Kanske kan vi också redan nu rikta in oss på ett SM 2009 i maj i samband med Aero Cup i Trollhättan?
mvh Alf
#3 2008-01-27 23:03:47
- Stefan-Aresti
- Medlem
- Registrerad: 2006-03-17
Jag hoppas verkligen inte att SM i F3A kolliderar med varken Arvika-träffen eller Skala-väst.
Om tävlingen hålls i Trollhättan (med närhet till ovanstående arr.) kommer det garanterat att medföra mindre publik dessa helger.
Dessutom finns stor risk att det blir minst 4 st färre tävlande i F3A-klassen då dessa antingen skall arrangera eller deltaga som tävlande på Skala-väst.
Tyvärr kan det vara svårt att hitta luckor i kalendern men man får hoppas att det finns en bättre lösning.
Mvh Stefan Olsson (en som gärna vill vara med och tävla på SM)
#4 2008-01-27 23:49:51
- David
- Administratör
- Registrerad: 2006-03-05
Hej!
Se informationen jag postade i andra tråden. Jag tycker själv att 9-10 Aug kommer för nära EM resan men kan ändå tänka mig det datumet om många skulle förespråka det. Med tanke på vad ni skriver ovan, så får man nog se tingbeslutet som en bra lösning. Synd dock att vi då bara får 4 tävlingar i sommar.
/David