Sveriges F3Aflygares forum
Du är inte inloggad.
#1 2008-02-21 18:07:15
- monch
- Medlem
- Från: Skelleftehamn
- Registrerad: 2006-12-19
Licenser ?
Hejsan alla glada F3A are!
Som helt ny med det här med tävlingar, så har jag lite funderingar kring detta med Licens. Vad behövs för licens för att flyga nordic? behöver jag någon alls? Eller löser man det på plats?
Jocke Sandström
Skelleftehamn
#2 2008-02-21 22:29:05
- David
- Administratör
- Registrerad: 2006-03-05
Re: Licenser ?
Hej Jocke! Du behöver en tävlingslicens för F3A klassen. Dvs även om du kör nordic. Eller du behöver i alla fall ha en tävlingslicens. Tävlar du redan i någon annan gren och har licens för denna, så fungerar den även för F3A. Man skall alltså inte behöva lösa en licens för alla grenar man tävlar i. Så var det i alla fall sagt när förbundet införde tävlingslicensen. Jag tror inte man ändrat på detta sedan dess, men slänger i alla fall in en brasklapp på att det kan vara svammel.
Licensen går antingen betala in via din klubb (kolla med SRFKs kassör) eller så löser man det direkt på tävlingen i samband med startavgiften. Det blir smidigare för både dig och tävlingsarrangören om du kan lösa det i förväg.
Kul att du är på gång!! Hur går det med Oxalysen förresten?
Vi ses på tävlingarna då i sommar.
David
#3 2008-02-22 14:15:50
- monch
- Medlem
- Från: Skelleftehamn
- Registrerad: 2006-12-19
Re: Licenser ?
Hej!
Tack för svar. Jo med Oxalysen går det framåt. har börjat montera motor. servon i vinge. hoppas det går bra med resten oxå. väntar på tank å nosring. har fått motor oxå. det blev en fyrtaktare, lade OS på hyllan. men tror ändå att första start blir med Onyx. ser fram i mot sommaren, ska bli mycket kul.
Jocke.
Jocke Sandström
Skelleftehamn