Sveriges F3Aflygares forum
Du är inte inloggad.
#1 2008-04-16 21:17:23
- Johan Broström
- Medlem
- Från: Norsjö
- Registrerad: 2006-04-01
- Webbsida
Allt som inte är stulet....
... kommer tillbaks!
Hejsan alla!
Tänkte bara dela med mig av lite ur min vardag. Under ett par veckors tid har jag gått och retat upp mig på att en del av mina modellflyggrejer har varit försvunna. Mitt fina "f3a-ställ" (det där blå foamstället jag köpte i fjol) är i och för sig fortfarande borta, men jag hoppas att det dyker upp när Högkulla tinar fram - om det nånsin gör det. Dock har jag återfunnit de andra sakerna jag har sökt som en galning.
I höstas flyttade jag från huset där jag växte upp. Jag och min fru köpte det av min mor för några år sedan. Efter vår separation (min och min frus alltså - inte jag och mamma) blev det dock för dyrt för mig att bo kvar så beslutet togs att sälja huset. Sagt och gjort - i november och december tömde jag huset och flyttade till ett annat.
Att packa mina egna saker (en jäkla massa!) plus mina systrars kvarglömda (?) saker (två jäkla massa saker till) plus min fars kvarlämnade saker (ytterligare en jäkla hög med stuff) förutom diverse släktingar som avlämnat prylar där under årens lopp för "ni har ju så stort hus och hur mycket utrymme som helst i alla fall". Nåja - mycket är packat och flyttat och... - inte uppackat i det nya huset.
Bland alla dessa kartonger, varav många är märkta "diverse stuff" med siffrorna 1-18 ungefär, fanns naturligtvis det mesta i modellflygsammanhang. Allt från tankar, accar, servon, depronflygstuff, bättre begagnade Patriotdelar (förlåt Anders J), påsar med reservdelar och allt annat jag dragit på mig under årens lopp. Under våren har jag lyckats hitta allt vesäntligt inför F3A-säsongen - utom min glowdriver, min (enda) 17*13 APC och ovan nämnda foamställ.
För två dagar sedan beslutade jag mig för att gå igenom allt för femte (minst!) gången i jakten på de förlorade sakerna. Och jag HITTADE glowdrivern!! Jag hittade den på det mest naturliga och logiska stället i världen!! Ett ställe som jag letat i _flera_ gånger förut! Vet ni var den låg?
I fältlådan!!! Hur tusan den lyckats undgå upptäckt tidigare är mig en gåta... När min syster berättade för Tommy (Stenlund) att jag hittat glowdrivern replikerade han nåt i stil med: "Klart att den låg där! Jag la den ju där när jag hjälpte honom att packa." Det är en riktig kompis det!
Propellern då? Jodå, idag medan jag gick med en shoppingvagn på ICA i Norsjö hittade jag den också. Alltså, jag hittade den inte på ICA utan i minnet. Jag tänkte på min helt otroligt gulliga son (Ludvig) som hjälpte mig att söka rätt på min glowdriver. Eller - jag sökte och han gick runt och pratade med mig. När jag nu tänkte tillbaks på händelsen hörde jag hans röst som sa: "Pappa... Pappa...! PAPPA!!!" När jag svarade nåt i stil med "Mmm?", frågade han: "Kan jag få snurra på propellern på ditt flygplan?"
*dubbelsuck*
Propellern sitter alltså kvar precis där jag lämnat den - i nosen på Synergyn som står i flygplansrummet i källaren...
Så kan det gå! Hoppas att ni alla har lättare att hitta era saker. Om inte annat för att er säsong förmodligen har börjat redan - min är i dvala i väntan på att snön (70 cm råsnö utanför huset) ska smälta bort och göra fältet blött och eventuellt lerigt.
Jag önskar er alla en riktigt trevlig morgon/dag/kväll/natt!
/ Johan Broström, Norsjö
#2 2008-04-20 18:53:08
- Robert Sundström
- Gäst
Re: Allt som inte är stulet....
Va?!
Har du inte Synergyn stående på golvet så han kan gå och snurra på propellern när han vill??
Du har något att lära som förälder ser jag... :-)
Fast jag erkänner, tidigare hade jag min Alliance stående på golvet i sovrummet så snurrandet kunde äga rum direkt på morgonen men efter (kvinnliga) synpunkter känner jag att tvingats kompromissa med mina ideal på denna punkt.
#3 2008-04-21 22:16:49
- Johan Broström
- Medlem
- Webbsida
*skrattar*
Tja... nu har jag ju i och för sig inte någon kvinna som bestämmer sådant längre - och faktum är att jag faktiskt _har_ min Synergy ståendes på golvet. Fast som sagt i ett rum i källaren. Ludde är dock en mycket (!!) försiktig kille. Han rör knappt sina egna leksaker utan att fråga om han får - än mindre mina "leksaker"...
/ Johan
#4 2008-04-22 09:32:41
- edvard
- Medlem
- Registrerad: 2006-03-24
Hoppas inte du räknar dina modellflygplan till "leksakerna". Det är tävlingsredskap. Om någon mig närstående antyder att det är leksaker jag håller på med blir jag sur.
Hur fick du bra "drill" på Ludde? Mina barn pillar på allt, nittro måste man hindra dem från att drick men jag lät godtroget Erik käka hel vitpepper (bra för magen). Men oj vad man lärde sig något...
//Edvard
#5 2008-04-22 11:08:13
- Johan Broström
- Medlem
- Webbsida
Håller helt med föregående skrivare... Mina F3A-kärror är tävlingsredskap! Mina depronkärror, trainers och seglare kan jag dock lite skämtsamt kalla leksaker...
Jag har faktiskt inte drillat Ludde överhuvudtaget... =O/ Han är en naturlig mjukis som tyvärr inte vågar ta för sig så mycket - precis som hans far...
/ Johan Broström, Norsjö