Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

  • Index
  •  » F3A
  •  » Strängnästävlingen....

#1 2006-05-08 23:00:45

Johan Broström
Medlem
Från: Norsjö
Registrerad: 2006-04-01
Inlägg: 76
Webbsida

Strängnästävlingen....

....verkar vara inställd, eller? Jag fick höra ett rykte om det här i helgen, och nu verkar den vara borttagen från tävlingskalendern... Det skulle ju kunna vara roligt (även om själva beslutet är tråkigt) att få nån slags meddelande om hur det ligger till - kanske via den excellenta mailinglistan. Jag tycker att det är lite konstigt att det inte har gått ut någon information - om det nu inte är jag som är ute och cyklar...   visslar

Nåja - det betyder alltså att det bara blir tre tävlingar i år, om jag har förstått det rätt. Jag kommer personligen att delta i endast två tävlingar. Den i Trollhättan och Hösttävlingen i Linköping. Väl mött där!

Johan Broström, Norsjö

ps. Nu är flygfältet på Högkulla flygbart! Jag var upp där i dag - och det är nästan helt torrt! Nu är det dags att premiärflyga den "nya" tävlingskärran! tongue

Offline

 

#2 2006-05-09 07:41:48

anders
Medlem
Registrerad: 2006-04-26
Inlägg: 88

Re: Strängnästävlingen....

Hej alla!
Tävlingen i Strängnäs blir inte av. Jag hade en tanke att flytta tävlingen till Linköping. Efter samtal med Bernt O. framgick det att Strängnäsklubben inte ens ansökt om att få arrangera tävlingen. Om det finns något intresse för en tävling i Lkpg den aktuella helgen ska vi i LEN försöka ordna det. Skicka signaler på något lämpligt sätt. Tävlingen kan inte bli uttagningstävling eftersom den kommer till med så kort varsel. Arrangemangen kommer att vara minimala, dvs några domare, ett sekretariat och eventuellt några funktionärer. Räkna alltså med att få göra en insats själva! En tanke med tävlingen kunde vara att hjälpa varandra att träna de nya programmen.  En stund för träning och prat och sedan tre omgångar. Åsikter mottages tacksamt ( och snabbt!).
Anders Johansson (LEN)

Offline

 

#3 2006-05-13 21:20:17

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Re: Strängnästävlingen....

Av responsen att döma så är intresset för en tävling enligt Anders förslag obefintligt. Vi i LEN kör dock gärna en tävling i Linköping istället för Strängnäs, men om det skall vara någon ide att planera för detta så måste vi få indikationer på att det åtminstone kommer personer så att tävlingen blir godkänd av SMFF. Hur många är intresserade av en mer lättsam tävling (utan UT status) i Linköping den 10-11 juni?

Jag tycker själv det låter bra med någon form av kombinerad tränings och tävlingshelg.

Offline

 

#4 2006-05-22 21:46:20

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Re: Strängnästävlingen....

Efter "överläggningar" inom LEN så har vi beslutat att skrota planerna på en tävling enligt ovan. Det positiva med detta är att nu blir AKMG tävlingen i juli ännu mer att se fram emot wink

Haregottnugraubbar

Offline

 
  • Index
  •  » F3A
  •  » Strängnästävlingen....

Sidfot