Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

• Index
  •  » F3A
  •  » Hjälp med anmälan, tävlingslicens mm.

#1 2009-02-21 12:17:56

Fredrik Lundberg
Medlem
Registrerad: 2007-11-15

Hjälp med anmälan, tävlingslicens mm.

Hejsan!

Är med i Ulricehamns modellflygklubb, eller rättare sagt ska gå med men den klubben är ju inte ansluten till smff och tror inte heller det finns någon direkt administratör. Det är ingen direkt aktiv klubb och svårt att få reda på vem som gör vad i klubben, verkar inte kunna få nån hjälp med att få tävlingslicens heller. Hur ordnar jag medlemskap i smff samt tävlinglicens? eller måsste jag gå med i nån mera fungerande klubb där allt funkar?

Mvh Fredrik Lundberg

#2 2009-02-21 19:10:31

Johan Brorsson
Medlem
Registrerad: 2006-12-26

Re: Hjälp med anmälan, tävlingslicens mm.

Kontakta smff så får du den hjälp du behöver. MVH Johan

#3 2009-02-23 07:25:14

edvard
Medlem
Registrerad: 2006-03-24

Hej!

Fredrik, du har två alternativ. Antingen direktansluter du dig till SMFF eller så gör du som jag, är medlem i flera klubbar. Jag är medlem i Katrineholms flygklubb. Därigenom har jag tillgång till flygfält etc. Sen är jag medlem i FK Gamen för att den vägen skaffa tävlingslicens och vara ansluten till SMFF.

//Edvard

#4 2009-02-23 09:31:30

Kristian
Medlem
Registrerad: 2006-03-22

Om du skall ansluta dig direkt till SMFF så kallas den klubben Mfk Direkt.

Läs mer här: http://www.modellflygforbund.se/t2.aspx?p=1410694

Som Edvard säger att man kan ju vara ansluten till flera klubbar. Det kostar en slant extra men om du väljer en klubb som arrangerar en F3A tävling, så brukar de inta ta startavgift från sina egna medlemmar. Men det förutsätter nog att man hjälper till vid tävlings arrangemanget.

Med vänliga hälsningar
Kristian

• Index
  •  » F3A
  •  » Hjälp med anmälan, tävlingslicens mm.

Sidfot