Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

• Index
  •  » F3A
  •  » Vi har VÅR i luften....

#1 2009-04-13 17:54:14

Johan Broström
Medlem
Från: Norsjö
Registrerad: 2006-04-01
Webbsida

Vi har VÅR i luften....

... var har ni er? lol

Man vet att flygsäsongen så sakterliga börjar närma sig när man står ute i slask och snö för att provköra motorn... roll

Nåja - om nu bara vädrets makter står mig bi så kommer väl gräsmattorna att börja synas snart - och kanske finns det möjlighet att hinna med en träningsdag, eller kanske rent av två, innan det är dags att köra ner till Trollhättan. Om inte annat vore det ju roligt att se ifall man är kapabel att flyga en ny maskin med en ny motor... I år har jag ju faktiskt svikit OS... frågan är bara om det kommer att straffa sig eller löna sig. Känns lite konstigt faktiskt. Och onödigt! Om inte annat för att motorn kräver dubbelt så mycket nitro - men bara tänder hälften av gångerna... roll

Motorn då? Jo - den gick som en klocka! En något högljudd klocka, det medges, men jag hade ju inte förväntat mig något annat än perfektion av en motor som har blivit granskad, kontrollerad och justerad av Thommy. tongue

Hoppas att alla får en riktigt bra försäsongsträning - och att vi träffas i Trollhättan! Ta hand om er!

/ Johan Broström, Raggsjö

• Index
  •  » F3A
  •  » Vi har VÅR i luften....

Sidfot