Sveriges F3Aflygares forum
Du är inte inloggad.
#1 2009-02-17 17:45:41
- Gunnar
- Medlem
- Registrerad: 2006-03-20
Anmälan Trollhättan Aero Cup 2009 05 16-17
Vill på detta sätt hälsa att det är nu dags att anmäla sig till årets första F3A tävling.
Det kan naturligtvis uppfattas som tidigt, men då anmälan kommer att ske på ett nytt sätt. Så kan ni alla tävlande behöva extra tid, för att skaffa er ett login till klubben online, där anmälan görs..
Det finns två sista anmälningstider, ett för de som är ute i god tid=normal startavgift.
En sista minuten anmälan (från 14 dagar innan tävlingsstart), förhöjd startavgift till 450:-. Tävlande från andra länder behöver inte anmäla sig via klubben online..
Ni har som alltid VIP anmälan. *LER*
Anmälan är klar när pengar finns insatta på klubbens plusgiro. Se www.tmfk.se för nummer.
Det finns även anmälan om Lunsch lördag och söndag.
Kan du som tävlande tänka dig dömma i en annan klass, är jag väldigt tacksam om ni säger detta i tid.
Det finns ett önskemål från domarhåll om en paus under dagen, lite för att man skall kunna vara lite mer social, ge en trevligare upplevelse än att sitta fängslade vid flightline, mitt förlsag är att man står över domslut under en omgång. Hur detta rent formelt skall fungera har jag kanske inte det rätta svaret på än, men en stark ambition att det skall gå i lås. Så har ni bra tankar kan ni mejla mig dom i tid..
För de som inte ännu observerat det så finns det ny sportingcode ute nu!
Tänk på att anmäla sig i tid för Rc tävlingslicens, skall visas upp innan start.
Jag har själv provanmälan på mig själv mest för att testa funktionen..
Till er klubbfunktionär som har login till klubbenonline, kan ge er ett nytt begränsat login, så att ni själva kan anmäla er till tävlingar som är anslagna på SMFF hemsida/kalender..
Som vanligt kommer det blåsa halv storm, regna ihärdigt i minst två hela dagar. Så grundliga förberedelser krävs av er alla.. Kan det vara norrlänningarna som gasar ner kylan från norr?? Eller är det bara vindraget från 120 mils "lätt"körning..
Mycket välkomna till årets tävling.. //Gunnar
#2 2009-02-17 18:53:03
Re: Anmälan Trollhättan Aero Cup 2009 05 16-17
Hej Gunnar
Kanske det är korsdrag mellan mina öron men hur menar du att man ska kunna logga sig via klubbens online?
Är det månne via länken "medlemssidan"?
Har försökt via den men kan inte göra en login där.
MVh Roland
MFK Bunten
#3 2009-02-17 19:54:43
- Gunnar
- Medlem
http://www.svenskidrott.se/organisation … ntid=47816
är Trollhättans klubben online. 47816 är klubbnumret för trollhättans mfk på klubbenonline.
Där väljer man logga in under länken verktygslådan..
Nästa sida väljer man
admin anmälningar
Nu behöver du ett login och lösen av din klubbadministratör..
För min del väljer jag tävling och lösenord
Administrera anmälningar och tilläggstjänster kommer fram..
Här har du all tävlingar arrangemang för SMFF, som finns i kalendern..
Här väljer man förslagsvis Trollhättan Aero Cup som är öppen för anmälningar.
Nu får du fram en rullist med alla medlemmar i din klubb på den vänstra sidan, i mitten rullist där du väljer klass, en pil vänster en pil höger. markera namn på pilot, välj klass tryck på pil åt höger, namnet dyker upp i anmälda. godkänn anmälan
Din anmälan är nu framme..
Förhoppningsvis kan jag se hos mig att din anmälan är gjord, och jag kan göra en utskrift vem som anmält sig i tid.
Så fram med inloggning och kör så skjortan står rätt ut.. //Gunnar
#4 2009-02-18 21:12:29
- Gunnar
- Medlem
Test av anmälningssystemet ger följande utskrift, Det verkar som man kan backa anmälan i systemet också.
Anmälda för Trollhättan Aero Cup (2009-05-16), Trollhättans Modellflygklubb, Västergötlands Flygsportförbund
Skriv ut
Status Namn Födelseår Klass Bricka Nummer Ranking Anmälningsdatum
¹ Gunnar Karlsson 1967 F3A FAI 2009-02-16 23:21:05
Totalt 1
Beställda tilläggstjänster
Status Namn Tjänst Antal
¹ Trollhättans Modellflygklubb Lunsch Lördag 3
¹ Trollhättans Modellflygklubb Lunsch Söndag 1
¹ Gunnar Karlsson Lunsch Lördag 1
¹ Gunnar Karlsson Lunsch Söndag 1
Totalt 4
Status Tjänst Totalt
¹ Lunsch Lördag 4
¹ Lunsch Söndag 2
- 0 framför den aktives namn visar att anmälan ännu inte godkänts.
- 1 framför den aktives namn visar att anmälan har godkänts.
#5 2009-02-26 17:24:11
en fråga:
När jag som klubbadministratör (bunten) loggar in på klubben online så står det att den ska stängas och ersättas av idrottonline istället.
Vi har anmält oss till den nya sidan men inte fått igång det än.
Vet du Gunnar mer om det?
Ska man fortsätta använda klubben online för tävlingar osv och idrottonline för medlemsregistrering eller ska allt flyttas?
mvh Roger
#6 2009-02-26 20:59:46
- Gunnar
- Medlem
Då kluben online är det rådande programmet för aktiviteter än, eller rättare sagt det gränsnitt som användes för Evenemang/tävling. Så är det genom den anmälan skall göras.. För mig som inte är mottagare av SMFF korrespondens, så kan jag inte avgöra om det finns nya direktiv.
Hur länge klubben online lever kvar vet jag inte?!
Men jag tippar att den försvinner när det nya systemet rullar fullt ut. Men frågan skall egentligen ställas till våra OU som representerar oss inför SMFF.
#7 2009-04-28 20:54:10
- Fredrik Lundberg
- Medlem
- Registrerad: 2007-11-15
Hejsan!
Ska precis betala in anmälningsavgiften i sissta stund för att slippa den förhöjda på 450 kr, men Hur mycket är"normal" avgift på? Är det samma oavsett vilken klass man ska tävla i?
/ Fredrik
#8 2009-04-28 20:59:20
- monch
- Medlem
- Från: Skelleftehamn
- Registrerad: 2006-12-19
tror det va 400kr.
Jocke Sandström
Skelleftehamn
#9 2009-04-28 21:20:12
- Fredrik Lundberg
- Medlem
- Registrerad: 2007-11-15
Okej, Tack! Satte in 400kr nu, så får vi se?
/ Fredrik
#10 2009-05-10 19:17:05
- Gunnar
- Medlem
Nu närmar sig de isande stormarna från norr, i en hög snitthastighet, med sig tar de snöstormen som de vägrade genomlida i norr, haglet som ej föll i höst, och regnet som egentligen skulle vart snö.. Men tävla det skall vi göra, eller hur!! Så klä er varmt, för vintertempen i söder är kallare än i norr.
Men välkomna alla förberedda, övertränade piloter från norr till söder. För nu skall det flygas och koras vem som är bäst.
Ett ganska stort startfält blir det, återigen trevligt med våra vänner från Norge. Även där ett för mig nytt ansikte Henning Jorkjend i Nordic..
För många så har det "nya" sättet att anmäla sig ställt till ett förtret. Men nu tror jag de som skall komma har hamnat i rätt kolumn och anmält sig.
Skall även kolla med modellflygförbundet att respektive pilot har RC-tävlingslicens (svenska piloter, svenskt system).. Bunten är redan klara (tackar Roger för det)
Hur som hellst, varmt välkomna till Trollhättan och vår årliga tävling Aero Cup anno 2009.
Om det är fint "lungt väder" kommer vi även försöka filma lite från luften, allt för att kunna användas lite som PR för F3A Konstflyg, själv trivs jag gott på fältet som det är, men ser man det lite från ovan så är det än mer vackert.. Eftersom detta är nytt både för er och oss, så kommer det att behövas lite feedback från er, så allt funkar fint för både er och oss..
Än en gång välkomna domare piloter och funktionärer till årets evenemang..
Fasta Domare
Sten-Erik Hahne Bengt-Erik Söderström
F3A FAI Radioflyg Bernt Olsson Stenungsunds Modellflygklubb
F3A FAI Radioflyg Alf Engqvist Uddevalla Modellflygklubb
F3A FAI Radioflyg Stefan Olsson Uddevalla Radioflygklubb
F3A FAI Radioflyg Johan Brorsson Uddevalla Radioflygklubb
F3A FAI Radioflyg Michael Strand Aero Klubben Modell Göteborg
F3A FAI Radioflyg Tommy Stenlund Modellflygklubben Bunten
F3A FAI Radioflyg Anders Forsberg MFK Linköpingseskadern
F3A FAI Radioflyg Anders Johansson MFK Linköpingseskadern
F3A FAI Radioflyg David Lundström MFK Linköpingseskadern
F3A FAI Radioflyg Ola Fremming
F3A FAI Radioflyg Kjell-Tore Pettersen
F3A FAI Radioflyg Lars Semb
F3A Nordic Radioflyg Henning Jorkjend Vingtor (oslo)
F3A NORD Radioflyg Roland Lind Modellflygklubben Bunten
F3A NORD Radioflyg Jim Malmborg Stenungsunds Modellflygklubb
F3A NORD Radioflyg Fredrik Lundberg Borås Modellflygklubb
F3A NORD Radioflyg Tomas Johansson MFK Linköpingseskadern
F3A NORD Radioflyg Johan Broström Modellflygklubben Bunten
F3A NORD Radioflyg Joakim Sandström Modellflygklubben Bunten
F3A NORD Radioflyg Sven Löfqvist MFK Linköpingseskadern
F3A NORD Radioflyg Ingmar Svensson MFK Linköpingseskadern
MVH //Gunnar Karlsson
#11 2009-05-11 08:54:28
- Johan Broström
- Medlem
- Från: Norsjö
- Registrerad: 2006-04-01
- Webbsida
Vilket startfält! Det ska bli roligt att träffa alla gamla - och nya - bekanta. Jag hoppas att det blir ett riktigt trevligt väder och en - som vanligt! - bra tävling!
Jag hoppas att alla piloter kan samlas en stund på lördagen, efter tävlingarnas slut, för att genomföra ett "mellanting", så som vi beslutade på tinget i höstas. Det blir ett ganska så informellt möte, som vi ändå protokollför, där vi bland annat kommer att ta upp saker rörande landslagsuppdrag, danmarks förslag till nytt nordicprogram, med mera, och så vidare, yada yada, et cetera...
Vi ses på fältet!
/ Johan Broström, Raggsjö
Senast redigerat av Johan Broström (2009-05-11 08:54:52)