Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

  • Index
  •  » F3A
  •  » Nytt flygår, Nya inköp!

#1 2012-02-03 19:29:11

Roland
Medlem
Från: MFK Bunten (Norsjö)
Registrerad: 2007-03-20
Inlägg: 91
Webbsida

Nytt flygår, Nya inköp!

Hej

Har för avsikt att börja inhandla prylar till mitt nya f3a flygplan.
Min frågor till någon insatt är;

Har det kommit ut några nya nätaggregat, laddare, celler som ligger bra till i pris.
Om det finns vart finns dom att köpa?

Trevlig fortsättning

/Roland


MFK Bunten

Offline

 

#2 2012-02-06 08:24:56

edvard
Medlem
Registrerad: 2006-03-24
Inlägg: 325

Re: Nytt flygår, Nya inköp!

Hej!

Jag är väll ingen expert på området, men jag såg att Autopartner säljer den här Thunder-power laddaren:
http://www.autopartner.se/thunder-power … c-213.aspx
I mina ögon en rätt bra spec till ett ok pris.

Laddaren finns säkert billigare på annat håll (utomlands) men för egen del köper jag i Sverige från Svenska handlare. Jag får i och för sig betala nåtot mer för produkten men får (och förväntar mig) bra service när produkten av någon orsak inte håller måttet. Ett exempel på bra service är Finn på elltech. Min webra 145 la av. Pumpen trasig på söndag. På onsdag hade jag en ny pump och på lördag flög jag.

// Edvard

Offline

 

#3 2012-02-06 13:31:17

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Re: Nytt flygår, Nya inköp!

jag håller med Edvard. Thunderpowern verkar vara det bästa köpet just nu.
Alternativa laddare är väl annars Hyperion EOS 1420i NET3 1-14s (550w) eller icharger 3010b (1000w). Jag har två stycken 3010b och är nöjd. Även om jag har haft problem med att balanseraren slutat fungera, vilket löstes med garantin.

Billigaste lösningen är annars icharger 1010b vilket fortfarande får ses som en ok laddare om man är nöjd med laddtider på runt 50 min.

Nätaggregat har jag inte så bra koll på vad som finns idag. Det har kommit mycket nytt.

Offline

 

#4 2012-02-10 15:20:49

Conny
Medlem
Registrerad: 2011-07-10
Inlägg: 18

Re: Nytt flygår, Nya inköp!

Int ska du sats på snålköp hä int och int nåra fulköp hell för den delen. Köp dä dyraste du har råd med så blir du int ret för a va snål int!
Å ladd två batteri samti dä ä grejer dä så köp du en sån där dubbelladd så slipp du ladd två gång mä en ladd.
Nä int ska man vars sparsam int!

Offline

 
  • Index
  •  » F3A
  •  » Nytt flygår, Nya inköp!

Sidfot