Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

  • Index
  •  » F3A
  •  » Den perfekta flygbilen?

#1 2012-03-07 19:13:27

Roland
Medlem
Från: MFK Bunten (Norsjö)
Registrerad: 2007-03-20
Inlägg: 91
Webbsida

Den perfekta flygbilen?

Hej
Såg en bil på stan och var tvungen att ta bild på den.
Kan det vara den pefekta flybilen?
En bil med "inbyggd" takbox måste ju ligga i närheten av perfekt smile


Bifogade bilder

Senast redigerat av Roland (2012-03-07 19:14:14)


MFK Bunten

Offline

 

#2 2012-03-07 19:39:52

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Re: Den perfekta flygbilen?

hehe! Stiligt hmm Måste vara en spionbild på volvos återlansering av 145 express

http://www.algonet.se/~volvieo/140/album/ga-145Express-71.jpg

Annars är nog den perfekta F3A bilen en sådan här
http://www.teknikensvarld.se/Global/Scaled/585x2000x2/RoxenRoot-Teknikens_varld-nyheter-110228-koenigsegg-agera-r-Koenigsegg-Agera-R-07.jpg
..för då slipper man ju sträcka på sig för att nå upp till takboxen.

Offline

 

#3 2012-03-08 11:53:49

edvard
Medlem
Registrerad: 2006-03-24
Inlägg: 325

Re: Den perfekta flygbilen?

Hej!

Exakt, David vi är helt överens, Koenigsegg AgeraR med takbox godkänd för 300 knyck är den optimala modellflygbilen. 1140 hk och 1200 nm garranterar säkra omkörningar, vid inbromsning klaras 100-0 på ca 31 meter. Bara att vadera i takboxen ordentligt.

Och slutligen det viktigaste av allt:
Aerodynamics
Cd. 0,33 to 0,37 with adaptable rear wings.
Frontal Area: 1.873 m2
Total Downforce at 250 km/h: 300 kg
Flat underside of chassis. Venturi tunnels at rear of chassis/body.

Med tanke på prispengarna inom F3A, även för medelmåttor som undertecknad, så är inköpspriset och ägandekostnader inga problem.

Edvard

Offline

 
  • Index
  •  » F3A
  •  » Den perfekta flygbilen?

Sidfot