Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

#1 2015-07-13 16:41:07

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Grattis Bo!!

Inte bara har du dragit ett tungt lass med att arrangera NM utan dessutom sopat banan i Nordic klassen. Verkligen grattis till guldet!! cheers

/David

Offline

 

#2 2015-07-13 21:17:25

Gunnar
Medlem
Registrerad: 2006-03-20
Inlägg: 99

Re: Grattis Bo!!

Nu vaknade ju jag inte så tidigt på Fredagen så jag fick se Bo's fina flygning. Men personer kom fram spontant och lovordade arrangemanget, det tyder på mycket gott grundarbete från tävlingsledaren.

Men det var kul att åter se gamla F3A arenor igen, men tiden har ju gjort sitt så skogen hade  tappat sin forna höjd.

/ Gunnar

Offline

 

#3 2015-07-13 23:25:42

Sven Löfqvist
Medlem
Registrerad: 2009-02-21
Inlägg: 27

Re: Grattis Bo!!

Inte bara Bo har jobbat hårt för att få till ett NM värt namnet, han hade stor hjälp av Karlstads modellflygklubbs medlemmar som jobbade från tidig morgon till sen kväll med att se till att allt fungerade trots både blåst och regn. Till sist GRATTIS Bo till redan nämnda guldmedalj och silver i Nordiclaget som även bestod av Jocke och Tomas.

MVH Sven Löfqvist

Offline

 

#4 2015-07-14 02:02:16

bem
Medlem
Från: Filipstad
Registrerad: 2010-03-28
Inlägg: 306

Re: Grattis Bo!!

Hej och tack för lovorden!

Jag hade förstås viss fördel att ha hemmabana men å andra sidan var det lite svårare att gå ut och flyga sina 8 min med full koncentration när jag samtidigt hade en del att stå i som tävlingsledare. Men det gick bra både med mina flygningar och att vara tävlingsledare. Och att vara tävlingsledare med så många erfarna piloter i startfältet och att alla piloter verkligen var inställda på att göra sitt bästa både i sin flygning och i övrigt under tävlingsdagarna gjorde det ganska enkelt trots allt att vara tävlingsledare fastän det var besvärliga väderförhållanden onsdag och torsdag. T ex Nordic piloterna var verkligen flygsugna efter 3 omgångar och ville absolut försöka få till en 4:e omgång och efter omrösning bland Nordic piloterna på torsd kväll beslutades att 4:e omgången skulle genomföras tidigt fredag morgon (med början kl 08). Alla omgångar i bägge klasserna inkl alla finalflygningar gick därför att genomföra och vi kunde även flyga på kvällarna när vädret var lite bättre.

Tack till arrangerande klubb, Karlstads Modellflygklubb, dels för att vi fick hålla NM:et på deras flygfält Bredlanda dels för att funktionärerna från klubben gjorde en mycket fin insats både vid förberedelserna innan och vid genomförandet (samt efterarbetet) av tävlingen.

Och grattis till vinnaren i F3A klassen Lassi Nurila samt grattis till de norska teamen i F3A respektive Nordic klassen till lagsegrarna!

Nu ser jag fram emot vad det kommer att stå i artikeln i Modellflygnytt om NM:et, som jag vet att Edvard Käll håller på att färdigställa.


Med vänlig hälsning
Bo Edström

Offline

 

#5 2015-07-16 20:28:00

ofremmi
Medlem
Från: Horten, Norge
Registrerad: 2007-02-27
Inlägg: 37
Webbsida

Re: Grattis Bo!!

Hei og takk for sist
Til tross for lite samarbeidsvillige værguder, hadde jeg noen fine dager i Karlstad.  Gratulerer og takk til alle.  En liten en til Sven :
Før du starter å bygge din nye Super Sicroly, kan du ta en tur til et kopifirma og kopiere av noen ex. av tegningen ?

Offline

 

Sidfot