Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

#1 2016-01-14 18:22:59

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Nostalgi F3A

Intresseutvecklingen för F3A har inte sett så positiv ut de senaste åren vilket också märks i besöksstatistiken på f3a.se. Gamla retro F3A verkar å andra sidan vara något som ökar i popularitet. Allt var bättre förr eller hur brukar man säga? Jag funderar på om vi skulle öppna ett underforum för just nostalgi F3A. Tror ni det finns ett underlag för att diskutera detta i ett separat forum, eller skulle det bli lika välanvänt som tex F6A delen?

/David

Offline

 

#2 2016-01-16 12:56:13

bem
Medlem
Från: Filipstad
Registrerad: 2010-03-28
Inlägg: 306

Re: Nostalgi F3A

Hej,
Bra förslag.
Det verkar ju som det nu är mer eller mindre tradition med ett årligt F3A nostalgimeeting i Sverige, senast i Tidaholm, så då passar det bra att komplettera med ett nostalgiforum här också tycker jag. Då kan man ju skriva lite om och visa lite bilder på sina pågående nostalgibyggen och även på sina gamla F3A kärror (om man har nån kvar).
Det finns och kommer säkert alltid att finnas folk som vurmar lite extra om tider som flytt och inom F3A finns så mycket intressant från förr att det vore bra att försöka samla det i ett eget underforum.

När man kan anse nåt hamna inom F3A nostalgi kan diskuteras förstås men en utgångspunkt kan ju vara ungefär när FAI F3A turn around programmet introducerades 1984. I USA brukar man ju kalla perioden före turn-around för "Classic pattern".
Men personligen tycker jag nog att man själv får avgöra om det man vill skriva om i ett nostalgi forum kan anses vara nostalgi.

Min röst går till att skapa underforumet.

/Bo

Offline

 

#3 2016-01-22 09:18:42

Johan Brorsson
Medlem
Registrerad: 2006-12-26
Inlägg: 208

Re: Nostalgi F3A

Visst lever nostalgi F3A. Jag var även och tävlade nostalgi i Norge förra året. och så har man ju en retro träff i dalarna vet jag. Jag tycker detta med 2t och pipa är ganska kul.
Modellerna är relativt billiga och enkla och låter villket är kul.
Ett forum tror jag bara är positift. Men det räcker nog med någon enstaka tävling varje år.

Offline

 

#4 2016-01-22 09:57:52

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Re: Nostalgi F3A

Då lägger jag upp ett sådant forum så får vi se hur det funkar.

Offline

 

Sidfot