Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

  • Index
  •  » F3A
  •  » Äntligen skaffat mig min första riktiga F3A modell

#1 2018-10-27 17:56:04

Krille
Medlem
Från: Grästorp
Registrerad: 2006-11-20
Inlägg: 124

Äntligen skaffat mig min första riktiga F3A modell

Jag hade ju från början tänkt att bygga mig en f3a modell från ritning. Men när tillfälle gavs att köpa en färdig sebart wind s Pro så kände jag att varför ska jag spendera en hel vinter med å bygga när jag nu kan få en färdig så jag slog till. smile

Har hunnit flyga 3 ackar och modellen känns helt fantastisk, får se om det hinner bli några fler gånger innan gräset på fältet blir för långt då dom slutat klippa för säsongen där nu.

Håller just nu på att träna in nordic programmet i simulator, även om det är långt ifrån verklighet i simulator tänkte jag att de kan aldrig vara fel å få programmet att sitta så jag slipper fundera på vad som kommer här näst.


Bifogade bilder


Kristoffer gustafsson

Vortex, Wind S Pro, Wind S 50e

Offline

 

#2 2018-10-28 14:50:13

Anders_J
Medlem
Registrerad: 2011-02-10
Inlägg: 70

Re: Äntligen skaffat mig min första riktiga F3A modell

Välkommen till en underbar gren av RC-flyg!
Det är en upplevelse att få flyga en vältrimmad F3A-modell. Att träna i simulator är svårt- En stor del i att flyga ett bra F3A-program ligger i att hålla avstånd och placera figurerna rätt. Något som är svårt i simulator.
Tveka inte att ställa frågor här om du funderar på något!

Med vänlig hälsning Anders J

Offline

 

#3 2018-10-28 19:17:36

Krille
Medlem
Från: Grästorp
Registrerad: 2006-11-20
Inlägg: 124

Re: Äntligen skaffat mig min första riktiga F3A modell

Javisst kommer det bli frågor, planerar att ställa upp i minst en tävling i sommar men förhoppningsvis alla som går. Har en hel drös med frågor redan nu men vad jag sett så har det tidigare år varit en liten sammankomst på vintern så jag hoppas det blir motsvarande även denna vinter så kommer nog många frågor ställas då smile


Kristoffer gustafsson

Vortex, Wind S Pro, Wind S 50e

Offline

 

#4 2019-08-28 19:03:51

Krille
Medlem
Från: Grästorp
Registrerad: 2006-11-20
Inlägg: 124

Re: Äntligen skaffat mig min första riktiga F3A modell

Jag kör med zippy 5000mah jag fick med några sådana ackar när jag köpte modellen.

Men i takt med att dessa blir dåliga och inte längre orkar leverera de ca 85A som motorn behöver på fullgas har jag skaffat gens ace 5000mah istället. Än så länge är jag sjukt nöjd med gens men framtiden får utvisa om dom håller i längden med.


Kristoffer gustafsson

Vortex, Wind S Pro, Wind S 50e

Offline

 
  • Index
  •  » F3A
  •  » Äntligen skaffat mig min första riktiga F3A modell

Sidfot