Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

  • Index
  •  » F3A
  •  » Tävlingar under året?

#1 2006-12-15 11:04:52

Gunnar
Medlem
Registrerad: 2006-03-20
Inlägg: 99

Tävlingar under året?

retas

Hejsan alla kämpar som flyger året runt, (även ni andra också)..

Vi har ju "vår tävlingskalender" under en flik här på hemsidan, men det är faktiskt tänkt att man skall göra en sanktionsansökan, nu vet jag inte exakt hur det skall fungera, om det är OU som gör den synlig eller inte, men jag har anmält Aero Cup för år 2007 i alla fall. Väntar med spänning när den (om) den dyker upp i kalendern..

Hoppas att ni andra arrangörer gör likadant, så kanske vi kommer på hur det går till..

Flyger alldeles för lågt här framför dumburken//Gunnar cheers

Offline

 

#2 2006-12-18 18:28:47

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Re: Tävlingar under året?

Jag hänger inte riktigt med här. Är det SMFFs kalender du pratar om? På f3a.se har ju TAC 07 funnits med sedan veckor tillbaka.

/David

Offline

 

#3 2006-12-19 09:40:38

Gunnar
Medlem
Registrerad: 2006-03-20
Inlägg: 99

Re: Tävlingar under året?

Självklart är det ju SMFF hemsida och tävlingskalender jag menar. Det är den officiella hemsidan för arrangemang i förbundet..

Hoppas nu vi kan bena ut hur man får in tävlingar och arrangemang där.. Verkar inte lätt, eller så är det få som sitter inne med hur det är tänkt att fungera..

Jag kommer nog med en story när jag är färdig, annars får någon gärna fylla i redan nu..

//Gunnar

Offline

 

#4 2006-12-19 21:29:32

Beachen
Medlem
Registrerad: 2006-05-31
Inlägg: 18

Re: Tävlingar under året?

Gunnar skrev

Hej Gunnar, Det är smff som sanktionerar alla tävlingar i sverige så om du vill ha tävling ska du skicka din skrivelse dit, Mvh.Beachen.

Offline

 

#5 2006-12-19 22:23:43

Kristian
Medlem
Registrerad: 2006-03-22
Inlägg: 248

Re: Tävlingar under året?

OK, jag fattade det hela fel.


Med vänliga hälsningar
Kristian

Offline

 

#6 2006-12-19 22:35:55

Gunnar
Medlem
Registrerad: 2006-03-20
Inlägg: 99

Re: Tävlingar under året?

Jag hoppas nu att Kristian kommer att göra underverk, så länkar dokument etc finns på SMFF´s hemsida. T ex sanktionsansökan finns ej längre kvar, tävlingsresultaten redovisning finns ej heller. Om jag tolkar det hela lite i luften, är det tänkt att göra dessa uppgifter genom klubben online, den "hemsidan" som man idag sköter klubbarnas medlemsregister mm. Man kan även skapa en hemsida, med kalender nyheter, bilder mm. Man får till klubben behörighet att sköta nästan allt, personen som blir administratör, kan dela ut specifika behörigheter, som t ex jag "tävlingsarrangör". Ni kommer eller skall skaffa er behörighet att anmäla er till tävlingar och förslagsvis kunna beställa RC licenser.

Vad jag försöker med nu, är att få reda på vem som "attesterar" "tävlingsansökan" som ligger latent på vår klubben online. Det mest riktiga enligt mig vore att (AU) Ou gjorde detta, den person som skall vara spindeln i nätet för oss F3A intresserade, (även F3P, IMAC)..

Om några år när vi blivit lite äldre och visare, så kommer nog dagens frustration bytas ut mot ett litet leende. David kommer säkert ha löst en filtrerad SMFF kalender som speglas här på denna helt underbara hemsida. Kristian har säkert hackat SMFF sida så bra , att alla som besöker SMFF får se en liten reklamsnutt för F3A..

Som ni förstår famlar jag i luften lite, men jag skall fånga flugan med flugsmällan innan 19-20 Maj, då jag hellst vill se er alla pigga och glada på Trollhättans modellflygfällt..

Bengt Lindgren pratade om en *.xlm fil som skulle funka mot excel, så denna fil vill jag också ha en tid innan våren är här..

// flyg lågt och vackert // Gunnar

Offline

 

#7 2007-01-03 16:19:37

Gunnar
Medlem
Registrerad: 2006-03-20
Inlägg: 99

Re: Tävlingar under året?

Till övriga Tävlingsarrangörer så uppmanar jag er att gå in på klubben online och registrera er tävling.

Någon i er klubb har möjlighet att administrera medlemmar mm, denna person kan även registrera er tävling ELLER ge er (skapa) login för att kunna göra detta via klubben online.

När er tävling ligger "färdig" på er "hemsida på klubben online" meddelar ni SMFF kansli. (jag tror de skall gå igenom detta en ggr/vecka).

När SMFF har "attesterat" tävlingen kommer den ut till den officiella kalendern.
Tävlingsanmälningarna kommer att administeras via klubben online, det vill säga, man behöver som tävlande ha access till den delen som gäller anmälan till tävling, eller så får någon utsedd av klubben anmäla er till tävlingarna.

Sista anmälningsdag finns även som funktion.

Man kan som adminstratör redigera tillföra viktig information allt eftersom det behövs!

Hoppas att detta nya förfaringsätt skall gynna oss positivt, det kanske blir mer ordning på oss arrangörer..

Med vänlig hälsning //Gunnar Karlsson

Offline

 
  • Index
  •  » F3A
  •  » Tävlingar under året?

Sidfot