Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

#1 2007-03-24 08:16:05

Kristian
Medlem
Registrerad: 2006-03-22
Inlägg: 248

F3A.se fyller 1 år

Det är nu 1 årsdan vi så F3A.se för första gången. Jag får tacka dig David för en toppen sida och er andra som har hjälpt till med server och annat. Det har blivit ett självklart forum för oss F3A fantaster. cheers


Med vänliga hälsningar
Kristian

Offline

 

#2 2007-03-24 18:45:20

Gunnar
Medlem
Registrerad: 2006-03-20
Inlägg: 99

Re: F3A.se fyller 1 år

visslar

Ja faktiskt sidan lever, och är väl värd att besökas dagligen.
Sen får jag väl passa på att tacka Kristian också, han håller ju på med SMFF´s sida och gör den mer värd att besöka dagligen. Jag hoppas att ni inte missar de fina reportage man inte presenterat i MFN?!.

Men det kanske finns jättemycket fina reportage som kan leva ett fint liv över webben, varför inte lägga ut alla F3A reoportage här på hemsidan? Efter att de kommit in i MFN?

Våren är snart här i fulla steg, och torkar upp alla blöta modellflygfällt. Så vinterns dvala är snart över!! //Gunnar

cheers

Offline

 

#3 2007-03-24 20:52:42

HåkanD
Medlem
Registrerad: 2006-11-24
Inlägg: 17

Re: F3A.se fyller 1 år

Jag instämmer med föregående skribenter! Det är bra med detta forum även för personer som jag d.v.s.  oerfaren, nyfiken, intresserad, frågvis. Det är otroligt roligt att kunna ställa frågor som man funderar på och få bra svar utan att behöva känna att man besvärar någon.


Mvh


Håkan D

Offline

 

#4 2007-03-24 21:16:44

Gunnar
Medlem
Registrerad: 2006-03-20
Inlägg: 99

Re: F3A.se fyller 1 år

visslar

Ja faktiskt sidan lever, och är väl värd att besökas dagligen.
Sen får jag väl passa på att tacka Kristian också, han håller ju på med SMFF´s sida och gör den mer värd att besöka dagligen. Jag hoppas att ni inte missar de fina reportage man inte presenterat i MFN?!.

Men det kanske finns jättemycket fina reportage som kan leva ett fint liv över webben, varför inte lägga ut alla F3A reoportage här på hemsidan? Efter att de kommit in i MFN?

Våren är snart här i fulla steg, och torkar upp alla blöta modellflygfällt. Så vinterns dvala är snart över!! //Gunnar

cheers

Offline

 

#5 2007-03-24 21:29:06

Bosse H
Medlem
Registrerad: 2006-03-22
Inlägg: 66

Re: F3A.se fyller 1 år

Tiden gå fort när man har roligt big_smile

Får instämma med föregående "talare".

Kristian och David gör ett mycket bra jobb.

Jag tittar in här så fort jag hinner.

/Bosse

Offline

 

#6 2007-03-25 00:19:50

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Re: F3A.se fyller 1 år

Jag se där! Det stämmer ju faktiskt att det gått ett år nu shocked
Tack för de vänliga orden!

Hur skall man då sammanfatta det första året. Totalt har sidan loggat lite drygt 24000 besök. Det är väl inte i youtubeklass, men är i alla fall en indikation på att sidan är populär. Jag har även fått väldigt mycket positiv feedback vilket givetvis känns roligt.

Framtiden då… Jag har inte jobbat rent tekniskt så mycket med hemsidan denna vinter. Dels för att det inte behövts och dels för att jag tagit mig tid till andra projekt (Håller bland annat på färdigställa ett gammalt F3A bygge).  Jag har några idéer som jag jobbar på då om sänder, men inget större värt att nämna just nu. Roger har också på gång en ny server som kommer snabba upp sidan en del. Vissa delar av hemsidan går allmänt lite trögt så det kommer nog bli en positiv förbättring.

Jag vill passa på att tacka alla som hjälpt till att bidra med material till hemsidan (bilder, artiklar, nyhetstips mm). Lysande arbete. Hemsidan blir vad vi gör den till så fortsätt med det.

Kristian. Du gör ett toppenjobb med SMFF sidan! Den har verkligen gjort ett lyft sedan du tog över arbetet.

Gunnar. Du har väl sett att det redan finns en del publicerade artiklar på hemsidan. Jag lägger upp alla artiklar jag får in. Edvard är flitig med att skicka in allt som han publicerar i MFN. Ligger än så länge under information/dokument, men allt eftersom jag får in mer artiklar kanske det får bli en egen avdelning.

/David

Offline

 

#7 2007-03-25 21:06:29

Kristian
Medlem
Registrerad: 2006-03-22
Inlägg: 248

Re: F3A.se fyller 1 år

Det var roligt att höra att ni tycker att SMFF:s hemsida har blivit bättre.


Med vänliga hälsningar
Kristian

Offline

 

#8 2007-03-26 11:51:45

edvard
Medlem
Registrerad: 2006-03-24
Inlägg: 325

Re: F3A.se fyller 1 år

F3A Hemsidan är mycket bra och informativ. Enligt min uppfattning har hemsidan en mycket viktig roll för att marknadföra F3A i Sverige, nästan en förutsättning. I dagsläget ser jag en positiv  trend när det gäller antalet tävlande i F3A, främst nordic. Fler tävlande i nordic innebär förhoppningsvis fler tävlande i FAI. Den positiva utvecklingen har många olika komponenter, en mycket viktig är hemsidan. Tack David!

Edvard

Offline

 

#9 2007-03-26 18:49:55

Krille
Medlem
Från: Grästorp
Registrerad: 2006-11-20
Inlägg: 124

Re: F3A.se fyller 1 år

Eftersom jag är rätt ny innom F3A delen här så kanske jag ska säga några ord. Tycker denna sida och forum är mycket bra för den som är intreserad av f3a,

Det ända jag saknar lite är att man på något vis fixar något där vi kan gå in å visa bilder å skriva lite om när vi bygger våra modeller, lite omdömmen plus, minus, och sådant.
Samt att detta visas på ett överskådligt sätt så att den intreserade F3A flygaren på ett enkelt sätt kan se vad det finns för modeller å ungefärliga prisklasser på dessa.


Kristoffer gustafsson

Vortex, Wind S Pro, Wind S 50e

Offline

 

#10 2007-03-26 22:02:44

Acke
Medlem
Registrerad: 2006-06-16
Inlägg: 37

Re: F3A.se fyller 1 år

Instämmer i kören! Kollar in här (och skriver en del dumheter...) allt som oftast.

Offline

 

Sidfot