Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

  • Index
  •  » F3A
  •  » Hösttävlingen.....

#1 2006-04-03 22:16:55

Johan Broström
Medlem
Från: Norsjö
Registrerad: 2006-04-01
Inlägg: 76
Webbsida

Hösttävlingen.....

.... ligger väl lite olämpligt? Personligen måste jag säga att jag tycker att det är lite olyckligt att lägga en tävling under valet - men det kanske jag är ensam om att anse... roll

/ Johan

Offline

 

#2 2006-04-03 22:29:26

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Re: Hösttävlingen.....

Vad är det vi väljer då roll

Vill minnas att resonemanget på tinget var att vi inte skulle ha hösttävlingen allt för nära EM. Lägger vi den helgen innan (9-10 sep) så blir det första helgen efter EM. Lägger vi den helgen senare finns risken att vi fryser ihjäl.

Offline

 

#3 2006-04-04 08:52:52

edvard
Medlem
Registrerad: 2006-03-24
Inlägg: 325

Re: Hösttävlingen.....

Det är val till riksdagen, landsting och kommun. Ifall vi inte byter datum så uppmanar jag alla att poströsta! Möjligheten att poströsta finns alltid!

Offline

 

#4 2006-04-04 10:41:25

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Re: Hösttävlingen.....

Jag tror vi missade helt vid tinget att det var val denna helg. Om vi skall flytta tävlingen så får vi lägga den helgen före eller möjligtvis helgen efter. Helgen efter så finns dock redan andra aktiviteter inplanerade i LEN (Linflyg) så jag tror inte det är någon direkt möjlighet.
Av misstag så har faktiskt hösttävlingen planerats till 9-10 sept i LENs aktivitetskalender, men vi tänkte ändra detta. Kanske skall vi låta bli det.

Vad vill vi hellre?? Poströsta eller tävla helgen innan? Vi bör ta ett beslut på detta så snart som möjligt så det inte hinner sabotera någons sommarplanering.
Personligen fungerar båda alternativ ok.

Offline

 

#5 2006-04-04 17:44:57

Johan Broström
Medlem
Från: Norsjö
Registrerad: 2006-04-01
Inlägg: 76
Webbsida

Re: Hösttävlingen.....

Hej alla...

För min egen del passar nog helgen före bäst... eller helgen efter för den delen... big_smile

Då jag är rätt så involverad i lokapolitiken, samt anser att det är en skyldighet att vi röstar tycker jag att det är lite synd att sista tävlingen och valet sammanfaller...  =/

På tal om sommarens aktiviteter måste jag tyvärr redan nu meddela att jag inte har möjlighet att komma till tävlingen i början av Juli. Den helgen sammanfaller nämligen med Håkan Mattssons bröllop.... sad

Med tanke på det så är jag ju så gott som piskad att flyga (och helst flyga bra) de andra tre tävlingarna - så jag kommer ju naturligtvis att komma ner på hösttävlingen - även om den sammanfaller med valet....

Med sedanliga, vänliga, hälsningar
/ Johan Broström, Norsjö

Offline

 

#6 2006-04-11 16:19:56

edvard
Medlem
Registrerad: 2006-03-24
Inlägg: 325

Re: Hösttävlingen.....

Håller med dig Johan, det är en skyldighet att rösta. Vi skall vara stolta, men också rädda om vår demokrati.

Sen det där med "piskad"... Ibland tittar jag på parlament runt om i världen och jämför lite. I brittiska parlamentet är det "full fart" alla är där och alla gör sin röst hörd. I den svenska riksdagen är det inte lika högljut och aldrig fullsatt. Men jag vet varför! I sverige har vi talman. Men i Storbrittanien har man inpiskare istället. Snacka om skilnad!

Edvard

Offline

 

#7 2006-04-12 22:07:20

F3ABerra
Medlem
Från: Stenungsunds MFK
Registrerad: 2006-04-01
Inlägg: 48
Webbsida

Re: Hösttävlingen.....

Hej på er!

Håller med om att det blev olyckligt att tävlingen sammanföll med valet.
Själv tycker jag att det vore olyckligt att flytta fram tävlingen en vecka.

- SM går den 13-14 Juli.
- Två veckor efter det kör EM igång, vilket innebär att man måste vara där några dagar innan.

Att då ha hösttävlingen en vecka efter det att EM är avgjort känns ganska tungt.
Vi som åker till EM måste ju åka hem från Schweiz till respektive hemort samt att träna och äka till Linköping under den veckan.

Tror inte att jag kommer orka åka till Linköping då!

Mvh!
Bernt Olsson
AU Konstflyg

Offline

 

#8 2006-04-17 21:22:06

Bosse H
Medlem
Registrerad: 2006-03-22
Inlägg: 66

Re: Hösttävlingen.....

Poströstning är ett alldeles utmärkt alternativ om man av någon anledning cheers
inte kan vara hemma på valdagen och sköta sina demokratiska förpliktelser big_smile
/Bosse

Offline

 

#9 2006-04-19 23:08:45

David
Administratör
Registrerad: 2006-03-05
Inlägg: 470

Re: Hösttävlingen.....

Inbet beslut är taget om detta än. Jag tycker dock att det verkar bättre att köra tävlingen samtidigt som valet. Båda efterföljande helger är upptagna för linflyg och q500 tävlingar så tävlingen kan ej köras senare. Med hänsyn till de som åker på EM så tycker jag 16-17 sept är det bästa alternativet trots valet.

Offline

 
  • Index
  •  » F3A
  •  » Hösttävlingen.....

Sidfot