Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

  • Index
  •  » F3A
  •  » Läckande avgas är nu löst!!!

#1 2007-05-31 10:28:15

Acke
Medlem
Registrerad: 2006-06-16
Inlägg: 37

Läckande avgas är nu löst!!!

När jag kom hem från TAC, och grejorna fått "stått till sig" en aning i garaget i brist på insperation, bestämde jag mig för att få bukt med avgasläckaget som bl.a Bosse fått känna på när han burit omkring på kärran visslar. Så isär med prylarna, och en ny fin flänstätning från Bernt monterades. Drog igång motorn, och det läckte lik förb. Under halvgas kom ingenting, men vid pådrag och över rök det rätt bra därfram...Isär med grejorna och efter att en kopparbricka istället testats utan framgång, kom jag på att det kanske inte var i avgasröret det läckte. Lossade ventilkåpan, och kände på toppbultarna. Visst satt de fast, men man vet ju inte om de blivit snett dragna från början kanske?
Lossade alla, och drog ihop så det kändes ok. Ställde om ventilerna, ut å starta och... Nu var det tätt!!! Har dock inte hunnit flyga prylarna än, vore inte ett dugg förvånande om motorn inte går bra alls nu när den är tät och fin. Den gick ju så gött innan menar jag. YS:en kanske vill ha en kontrollerad kompläcka för bästa gång cool

Senast redigerat av Acke (2007-05-31 10:28:48)

Offline

 

#2 2007-06-02 00:27:00

Bosse H
Medlem
Registrerad: 2006-03-22
Inlägg: 66

Re: Läckande avgas är nu löst!!!

Bra fixat!
Nu slipper jag torka händerna varje gång jag bär modellen big_smile

/Bosse

Offline

 
  • Index
  •  » F3A
  •  » Läckande avgas är nu löst!!!

Sidfot