Sveriges F3Aflygares forum

Du är inte inloggad.

#1 2007-06-23 09:05:19

Anders Johansson
Gäst

Kba CUP

Jag vill bara påminna om vår lilla tävling i Kungsbacka. Vi kör faktiskt denna även i år trots att detta inte har kommit in i tvälingskalendern här på f3a hemsidan.

Nu på måndag 25/6 är det dags för deltävling nummer två. Vi börjar kl 18. Vi håller till på vårt klubbfält på Inlag i Kungsbacka och vi kör Nordic och Sport som vanligt.

Hälsar
Anders Johansson

 

#2 2007-08-03 18:13:27

Anders Johansson
Gäst

Re: Kba CUP

Av årets Kba Cup blev det bara en tummetott. På den första deltävlingen var vi för få tävlanden för att det skulle vara någon idé att köra en "riktig" tävling med domare och följande två gånger har regnat bort för oss. Det är med andra ord ingen större idé att genomföra den sista planerade tävlingen måndagen den 13/8. Vi stryker den alltså.

Intresset för denna tävlingformen, dvs en lite förenklad typ av konstflygtävling mest i syfte att öka den allmänna flygskickligheten, verkar vara låg i år. Jag tycker mig ha identifierat följande:

* De redan frälsta tävlingsflygarna får inte mycket ut av denna typ av tävling och tröttnar.
* Som "söndagsflygare" är man gärna med och tävlar när tävlingen går på hemmafältet men man åker ogärna till en annan klubb och tävlar.
* "Nybörjarna" blir avskräckta av all dyr/avancerad utrustning som tenderar att förekomma i dessa sammanhang.

Själv tycker jag det har varit både trevligt och givande med de här tävlingarna de tidigare säsongerna, men, men, vi får se vad som händer till nästa år.

Mvh
Anders Johansson

 

#3 2007-08-05 12:15:50

Acke
Medlem
Registrerad: 2006-06-16
Inlägg: 37

Re: Kba CUP

Det var tråkigt att höra!
Jag hade ju för avsikt att blåsa ner och hälsa på er nu när det var sista tävlingen och sommarvädret äntligen verkar ha kommit. Men att det varit dålig uppslutning i år beror säkert på de anledningar du skriver här ovanför. Hursomhelst får jag iallafall tacka för de åren som KMFK har kört den här cupen, och om det inte hade varit för Anders m.fl. så hade jag förmodligen aldrig börjat med F3a. Finns väl iofs inget som hindrar att jag åker ner och våldgästar er endå, för om inte jag minns helt fel så har du en Bf-109 som skulle göra sig fint i luften tillsammans med min Hurricane! cheers

Offline

 

Sidfot